Fox 32 F120 Terralogic 2011; nieuwe vork in gebruik nemen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Voor mijn in opbouw zijnde Ritchey P650B heb ik enige tijd geleden na lang zoeken een ongebruikte Fox 32 F120 Terralogic 26" vork uit 2011 gevonden.
Het probleem hierbij zat men name in het feit dat het frame slechts vorken accepteert met een 1-1/8e stuurbuis welke in 650B dus zo goed als niet te vinden zijn.

Het betreft hier een vork welke ooit door vorige eigenaar is aangeschaft maar nooit in gebruik is genomen. Feitelijk dus New-Old-Stock!

Nu dat de afbouw van de fiets zijn einde nadert twijfel of ik wel in de huidige toestand met de vork wil gaan rijden. Ondanks dat de vork soepel veert en de terralogic functie fijnloos werkt kan ik me na 6 jaar stil te hebben gelegen voorstellen dat seals wellicht zijn uitgedroogd en daarmee versnelde slijtage kan optreden. Ik ben zodoende van plan de vork een eenvoudige onderhoudsbeurt te geven; dus olie verversen en de bestaande seals en foamringen goed doordrenken met olie. Meer lijkt me niet nodig aangezien de vork nooit gebruikt is.

Nu komt het; via youtube etc. zijn de instructies voor een dergelijke onderhoudsbeurt prima te volgen en lijkt eea niet heel spannend.
Wat ik echter niet kan vinden is hoeveel olie er nu precies weer in de vork moet bij hermontage van de lowers.

Op basis van het serienummer kan ik via de Fox website het exacte type van de vork terugvinden maar waar kan ik de oliehoeveelheden vinden? Wie kan me hierbij helpen?

Verder lees ik dat de crush washers vervangen dienen te worden. Is dit altijd nodig of kan je deze eventueel ook hergebruiken?
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

Hier: http://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=530" onclick="window.open(this.href);return false;

Als de vork 6 jaar lang rechtop heeft gestaan en de olie dus aan de onderkant heeft gezeten of wat dan ook zou ik persoonlijk toch ook de seals/o-ringen even nakijken en misschien toch vervangen of opnieuw invetten met slicks honey.

En in ieder geval nieuwe foamringen plaatsen, die kosten los niet zoveel (nieuwe o-ringen ook niet trouwens, de dust wipers zijn het duurst)
http://www.bikesuspension.nl/webshop/vo ... -32mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Die crushwashers zal bikesuspension ook wel los hebben

Heb het laatst ook zelf uitgevoerd en het was allemaal wel makkelijk te doen. Als je toch besluit de dust wipers te vervangen zou ik wel aanraden om een seal driver te kopen want anders is het echt een hel: https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 00,185,191" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Ah, top!
Precies de informatie welke ik zocht! Dank!
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Plaats reactie