Lekkende Specialized Command Post 3 stap 125mm internal

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Mijn Specialized Command Post 3 stap 125mm internal lekt lucht, om de 10 kilometer moet ik er lucht bij doen. Een simpel sealtje denk ik dan.
Heb navraag gedaan bij LBS (Specialized dealer) wat het kost om deze dropper te servicen. Zij moeten de dropper op hun beurt ook weer doosturen naar Specialized. Kosten circa € 160,- :o :o

Dan kan ik beter investeren in een nieuwe. Ik ben erg gecharmeerd van de Fox Transfer Performance 150mm, maar niet van de circa € 375,- wat ie kost.

Heeft iemand nog een idee waar ik met de huidige dropper terecht kan voor onderhoud/vervangen seals? Eea moet wel voor 17 februari operationeel zijn........voor een nieuwe Fox geen probleem, maar voor de Spez?!?

Thankz!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij loop je al langer met dat ding te klooien... Waarom geen CB Highline, of een Tranz-X met 150mm drop? Kost je de kop niet en werken feilloos.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jopain
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: ma 1 januari 2018, 02:39
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout & Commencal Meta AM
Contacteer:

Ik vermoed dat bikesuspension in Oirschot t wel kan.
Prijs voor een specialized dropper staat niet op de site, maar een x fusion kost €80,- en een reverb €125,-. Dus het zal waarschijnlijk altijd goedkoper zijn dan die €160,-.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets!
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Met de Let's Ride rondom Nijmegen/Reichswald zat ik idd ook te klooien, maar dacht dat dit door de modder kwam. Maar nu ben ik er inmiddels achter dat ie lucht verliest. Dat istie dus rit na rit meer gaan doen :-(

Ik heb hiervoor 2 bikes gehad met allebei een externe Command post en nul last gehad van luchtverlies.

Zal eens in jouw genoemde opties kijken........thanks :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

-zip, verkeerde topic :lol: -
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

MTBWorks.nl
Daar kost een Reverb 60€ en Rob doet ook Specialized...
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Bikesuspension.nl doen nog geen Specialized droppers maar is hIer wel mee bezig. In de toekomst dus wel.

Heb mtbworks zojuist een mail gestuurd.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

MTBWorks heeft er geen ervaring mee en doet het ook niet.
Inmiddels een prijs van € 100,- gekregen via een LBS uit Leiden.

Sta inmiddels echter al zo goed als op het punt om een BrandX/TranzX 150mm te bestellen. Die 170mm gaat wel echt een mega-eind je frame in en misschien ook iets meer gevoelig door nog eens 2cm langere shaft.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dus toch kapot en lek zoals verwacht? TranzX idd bij BD rond de 165,- voor de 170mm dat is lekker. Echter goed om te checken of het wel past in je frame zelfs met formaatje XL zitten misschien de draaipunten achterbrug intern in de weg al dan niet de knik in je zadelbuis?
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Hier hetzelfde issue... 4 jaar lang probleemloos gewerkt. Nu gaat ie een week mee voordat ik er weer lucht bij moet doen. Voor nu werkt het nog. Wel blij dat ie nog omlaag gaat en in de hoogste stand blijft staan.

In een andere fiets een goedkope brand X, die gaat tot nu toe een jaar probleemloos mee. Maar eens kijken hoe lang de Speci Dropper het zo blijft “doen”...
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Zojuist de 150mm BrandX bij ChainReactionCycles gekocht.............bij Bike Discount zat hier levertijd op. Daar heet dezelfde droppert TranzX.

Toch nog wel tijdje zitten twijfelen voor de 170mm, maar dat zou allemaal net aan (of net niet) worden. Maar 150mm is al 25mm extra, dus wat mij betreft al picobello :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Iemand enig idee of dit

https://vimeo.com/111803598" onclick="window.open(this.href);return false;

Zou kunnen helpen?!?

Brand X Dropper :-q
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Ik heb deze en mijn voorgaande Command Posts op z'n tijd wel open gehad om schoon te maken en in te vetten. Maar al die seals en ringetjes eruit peuteren heb ik nog nooit gedaan. Die zijn ook niet zo even als een kant en klaar setje ergens te koopt natuurlijk. Maargoed..........de meeste mensen zijn handiger dan ik :lol:
Plaats reactie