Shimano I Spec shifters

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Ik kom er even niet uit.

Onlangs een xt 2x11 speed groep (excl remmen) aangeschaft en mezelf te weinig verdiept in de shifters.
Nu heb ik een setje i spec 2 liggen welke ik, als ik het goed begrijp, niet kan combineren met mijn huidige shimano BL-M615 remmen.
Ik kan nergens vinden of er een matchmaker oid is voor de i spec 2 shifters waardoor ik hem of met een klemband direct op het stuur kan zetten, of hem kan matchen aan de remmen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ander zou ik ze moeten ruilen vrees ik.

Groeten,
Richard
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

BL-M615 is geloof ik I-Spec-B, dus als je de shifter aan de remhendel wil vastmaken moet je deze shifters hebben: https://www.bike-components.de/de/Shima ... ch-p48667/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je het bij een winkel hebt gekocht kunnen ze het misschien nog omwisselen?

Er is in ieder geval geen onderdeel om I-Spec-2 op I-Spec-B passend te maken.

Als je de shifters niet kunt omruilen kun je ze met deze dingen op het stuur monteren : https://www.bike24.com/p2210986.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat Shimano zelf ook zulke dingen wel maakt, ik kan het alleen even nergens vinden...
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Klopt, Deore M615 remhendels zijn I-spec B en de shifters krijg je hier inderdaad niet op gemonteerd. Als je ze nog kan ruilen is dat de beste optie. Als je graag knutselt zijn er shifterkapjes te koop waarmee je ze ombouwt naar I-spec B. Ze kosten +/- €20,- per stuk.

Canyon heeft op het moment 11-speed I-spec B SLX shifters (rechts) (links) in de uitverkoop voor een scherpe prijs.
modder zuigt!
Jordyyyy
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 december 2013, 15:48

De €70 voor de XT is volgens mij ook een scherpe deal.
Persoonlijk zou ik overigens niet €20-30 aan kapjes of die KMC dingen uitgegeven.

Je kunt dan beter de I-Spec-B shifters voor €70 kopen en de oude voor 40-50 op marktplaats zetten, die ben je zo kwijt!
En dat ziet er toch wat netter uit 8)
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Die set bij BC is inderdaad een goede deal als je 2 shifters nodig hebt.. om de een of andere reden is daar de B variant een stukje goedkoper, terwijl het op de meeste plekken andersom is (althans voor een enkele shifter). Ik heb namelijk 2 weken terug ook een XT B shifter gekocht, maar dan voor 1x11, die waren overal rond de 50 (en de i spec 2 of klemband ~40-45).

Ik zou inderdaad de set XT i spec 2 shifters te koop zetten en de b variant bij BC halen
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Hier kan ik wat mee. :-q

Ik ga actionsports een mailtje sturen of ik ze kan ruilen tegen I spec B shifters.

Thanks voor de reacties!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, de I-spec ellende.
Goed idee dat I-spec, maar erg jammer dat er bijna ieder jaar een nieuwe variant uitkomt.
Ik heb laatst gewoon weer shifters met klemband besteld, dan maar een klem extra op het stuur.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

ThaSingleTrackMastah schreef:Tja, de I-spec ellende.
Goed idee dat I-spec, maar erg jammer dat er bijna ieder jaar een nieuwe variant uitkomt.
Ik heb laatst gewoon weer shifters met klemband besteld, dan maar een klem extra op het stuur.
Wat zeg je nou! Heb je weer een hele bos klemmen op dat stuur? :o
modder zuigt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar ik heb dan weer geen remote lockout op het stuur ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Riesch
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: zo 22 oktober 2006, 20:22
Mijn mountainbike: BMC Agonist

Oke.

Inmiddels heb ik de ispec shifters weten om te ruilen voor standaard shifters met klemband. Das 1.
Echter afgelopen week begeeft mijn achterrem hendel en heb ik dus een nieuw setje remmen (i spec 2) gekocht.....


Iemand hier die een setje wilt ruilen? :lol:
Plaats reactie