Xt middenblad vervangen. Schakel probleem

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Mc de slappe band
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 2 september 2020, 11:34

Door de coronatijd zit ik sinds 6 maanden wekelijks op de mtb. Voorheen vooral wielerritjes van en naar kantoor.

Mijn ketting begon door te trappen. Daarom heb ik mijn cassete, ketting, derailleurwieltjes en middenblad (gebruik ik voornamelijk) vervangen.

Nieuw middenblad is fc m782 30t an (oude was ook 30t an).

Rijdt weer als een zonnetje. Moet alleen mijn BB nog vervangen hoorde ik vandaag.

Sinds de wissel schakelt hij echter niet (zeer lastig) naar het grootste blad 40t an.

Derailleur is ongewijzigd. Kan het zijn dat ik mijn middenblad er niet goed op heb gezet?
Of hoe stel ik anders mijn deraileur ag zodat hij verder naar buiten komt?

Buitenblad ga ik overigens (komende weken) samen met bb ook nog vervangen.
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Als je even hier: https://si.shimano.com/#/en/search/Keyword als keyword je type nr van de voor derailleur ingeeft, krijg je netjes de uitleg.
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Mc de slappe band
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 2 september 2020, 11:34

Refie1 schreef: wo 2 september 2020, 12:18 Als je even hier: https://si.shimano.com/#/en/search/Keyword als keyword je type nr van de voor derailleur ingeeft, krijg je netjes de uitleg.
Dank. Dit kan dus alleen aan de derailleur liggen? En niet dat ik het middenblad verkeerd gemonteerd heb?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het middenblad heeft een binnen en buitenkant (letters naar buiten) en een nokje bultje piefje dat bij je crankarm moet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Mc de slappe band schreef: wo 2 september 2020, 13:47
Refie1 schreef: wo 2 september 2020, 12:18 Als je even hier: https://si.shimano.com/#/en/search/Keyword als keyword je type nr van de voor derailleur ingeeft, krijg je netjes de uitleg.
Dank. Dit kan dus alleen aan de derailleur liggen? En niet dat ik het middenblad verkeerd gemonteerd heb?
Middenblad kan "bijna" niet, maar heb je je cranckstel juist gemonteerd?
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Mc de slappe band
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 2 september 2020, 11:34

Dank voor de hulp. Het is opgelost. De kabel had iets meer spanning nodig.

Beetje bij beetje worden we wijzer. Zelf aan de fiets knutselen begint ook steeds leuker te worden.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Mc de slappe band schreef: vr 4 september 2020, 10:31 Dank voor de hulp. Het is opgelost. De kabel had iets meer spanning nodig.

Beetje bij beetje worden we wijzer. Zelf aan de fiets knutselen begint ook steeds leuker te worden.
Niets leuker dan zelf sleutelen en het resultaat zien :-q
Plaats reactie