XLoc Full Sprint remote blijft hangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

XLoc Full Sprint remote blijft hangen. (productiejaar 2016)

Dit is het type wat voor en achter tegelijk lockt.

Het knopje komt niet meer omhoog waardoor er niet meer gelockt kan worden. Ik kan hem ook niet handmatig uittrekken. Het heeft niets met ontluchten te maken.
Ik heb wat zitten Googelen en het blijkt dus meer voor te komen. Ik heb ook ergens gelezen dat kunststof ringetjes vervangen kunnen worden voor metalen en dat de oplossing zou zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Zo ja welke ringetjes en waar kan ik deze bestellen?
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
HAAS-RENSWOUDE
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 2 januari 2006, 14:33
Mijn mountainbike: Santa Cruz CC

Ik heb al zes of zeven nieuwe remotes gehad voor mijn scalpel. Allemaal onder garantie vervangen. Deze die er nu op zit werkt al een half jaar probleemloos.
Dus zak maar zegge
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Nou dat klikt bemoedigend, ik gebruik de lock toch nooit zal hem wel laten vervangen of repareren als de vork/demper onderhoud nodig heeft.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Hier de volgende.
Vanmiddag een nieuwe Scalpel SI carbon 2 opgehaald bij Zweirad Stadler in Essen (Duitsland). In de winkel deed ie het matig. Ik denk: zal wel nieuwigheid zijn en na divers gebruik steeds gemakkelijker gaan lopen. Niet dus. Thuis gekomen er nog een aantal keren op gedrukt en nu blijft ie ingedrukt hangen.... Inmiddels ook gegoogled en blijkt een megaprobleem te zijn van die Xloc. Morgen meteen maar naar Stadler bellen om het te melden. Ik begrijp dat SRAM / Cannondale die onder garantie vervangt als Stadler zich bij hun meldt?

Wel jammer dat ze dit na een aantal jaren dat dit probleem zich voordoet, nog steeds niet opgelost hebben. Verwacht je niet bij dit soort bedragen die je voor een fiets neertelt.
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Kan ook door 't koude weer komen misschien? De Reverb heeft ook last van koud weer en die gebruikt dezelfde remote.
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Lijkt me niet. Fiets komt gisteren hagelnieuw uit de winkel. Staat in verwarmde garage.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

ik heb het plastic busje vervangen voor een metalen exemplaar. Kun je kopen bij Bike Components of Bike24. Nu werkt het weer.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bij mij is het ook weer prijs, en ontluchten hielp deze keer weer eens niet. Soms wel, soms niet, en in dat laatste geval stuurt SRAM dan een nieuw Xlock mechanisme op naar mijn LBS. Wordt altijd keurig opgelost, maar het is altijd wel gedoe. Als ‘ie het doet: perfect, heerlijk om mee te rijden. Maar: teveel issues, kan en moet beter bij SRAM, volgens mij. Zullen ze zelf ook wel weten, denk ik. Maar goed, de service is wel prima.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

robertbrand schreef:ik heb het plastic busje vervangen voor een metalen exemplaar. Kun je kopen bij Bike Components of Bike24. Nu werkt het weer.
Welk onderdeel is dat? Heb je er evt een foto van? Of een link van het onderdeel in een webshop?
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Ik lees overal dat er een plastic ringetje/busje vervangen wordt door een metalen ring/bus en het daarmee is opgelost.
Toch gek dan dat SRAM iedere keer complete xlocs blijft opsturen met nog steeds datzelfde euvel....Vervang dat onderdeel dan in de nieuwe uit te leveren xlocs.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

het is de het rode grootste busje links op de tekening

https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 1000,2,121" onclick="window.open(this.href);return false;
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Vanavond ook die van een kennis het busje vervangen, En die werkt ook weer.
Het is wel zo dat je soms meermalen moet drukken om te locken of ontlocken. het systeem is niet optimaal
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Vandaag terug geweest naar Stadler. Cannondale NL/Europe heeft vanuit Oldenzaal een nieuwe xloc opgestuurd. Blijkbaar leveren ze die tegenwoordig nieuw uit met metalen ring ipv plastic. Goed om te horen. Waarschijnlijk blijft deze dus functioneren.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Okay, mijn laatste nieuwe kwam ook van Cannondale, vertelde mijn LBS. Snap nu waarom. Sram is toch Sram, dacht ik eerst, maar er is dus verschil, inmiddels...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
SevenMountains
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2061
Lid geworden op: ma 9 oktober 2006, 09:44

Eventjes een aanvullend rijtje vragen over de xloc:

1) als de demper en vork gelockt blijven staan terwijl de xloc ingedrukt is dan moet je toch ontluchten?
2) kan je de xloc ook onderste boven monteren? Op die manier hangt hij meer onder het stuur en komt hij beter uit! Rij er een jaartje nu al mee maar krijg nu problemen ermee
3) Wat is een betere oplossing voor dit? Als ik lees dat sommige het regelmatig vervangen dan werkt het systeem blijkbaar niet helemaal lekker?

Alvast bedankt
Biking.. a word with a lot of directions
Plaats reactie