Na demontage van mijn pressfit bottombracket met een Parktool BBt-90.3 tool zie ik dat de carbon shell beschadigd is.
De laatste paar ritten kraakte deze best erg bij kracht zetten bergop.
Ik had een filmpje van GCN gekeken over hoe je een pressfit bottom bracket demonteert en weer monteert.
Die geven aan dat je bij een carbon shell geen vet moet gebruiken omdat dit zand aantrekt en het carbon beschadigd.
Die van mij zat wel gemonteerd met vet vanuit de LBS en vanbinnen helemaal onder het zand.
Links is een heel stuk afgebroken, rechts heeft ook diepe schade en krassen.
Ik ben net langs de LBS geweest en het zou worden doorgezet naar de fabrikant.
Tot nu toe al twee keer een nieuw frame ontvangen voor minder grote schade dus ik heb wel goede hoop.
Alleen heb ik er nu dus zelf aan zitten sleutelen, maar wel met het juiste gereedschap en niet met een schroevendraaier o.i.d.
Stel het valt niet onder de garantie zou ik het zo kunnen laten zitten of moet ik het laten repareren?
Carbon Bottom Bracket Schade, laten zitten of repareren?
Hoe zou de inwerking van zand dan het afbreken van dat stuk kunnen veroorzaken? Er is immers geen beweging tussen het frame en de lagercup..
Heb je niet per ongeluk met die tool op de rand gemept waardoor er een stuk is uitgebroken...?
Heb je niet per ongeluk met die tool op de rand gemept waardoor er een stuk is uitgebroken...?
Op het moment dat het geen garantie is, zou ik er eerst mee langs bijvoorbeeld Carbonreparatie of een vergelijkbare tent mee gaan. Zij kunnen het beste vertellen wat wijsheid is en eventueel ook nog een reparatie uitvoeren.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Er zal zeker wel wat beweging in zijn anders zouden al die diepe krassen toch ook niet ontstaan?
Diepe krassen + kracht wanneer je gaat staan van links naar rechts op de trappers en een stuk breekt af?
Ik heb eerst de linkerkant eruit getikt, dus de tool was toen ook nog volledig ondersteund door de rechterkant van de trapas.
En dan nog gaat de tool door de gesloten plastic buis en komt zo achter het lager aan de linkerkant te zitten.
Het is onmogelijk om uit te komen op de plek waar de schade is.
Ik heb het afgebroken stuk ook niet gevonden overigens. Dus ik weet niet of het al een keer eerder bij de LBS is gebeurd of dat het frame zo geleverd is.
Diepe krassen + kracht wanneer je gaat staan van links naar rechts op de trappers en een stuk breekt af?
Ik heb eerst de linkerkant eruit getikt, dus de tool was toen ook nog volledig ondersteund door de rechterkant van de trapas.
En dan nog gaat de tool door de gesloten plastic buis en komt zo achter het lager aan de linkerkant te zitten.
Het is onmogelijk om uit te komen op de plek waar de schade is.
Ik heb het afgebroken stuk ook niet gevonden overigens. Dus ik weet niet of het al een keer eerder bij de LBS is gebeurd of dat het frame zo geleverd is.
Geen idee. Dit 2e garantieframe was zo ie zo niet 100% perfect. De sticker met het framenummer zat niet onder de blanke lak dus die viel er bij de eerste wasbeurt al vanaf
Net bericht terug van LBS; fabrikant zegt op basis van de foto's dat dit binnen de marge valt.
Werknemer die de garantie afhandelingen doet is het er echter niet 100% mee eens, hij vindt dat toch een flink stuk weg is.
Dus heb net het frame + trapas afgegeven en hij gaat er morgen over bellen
Net bericht terug van LBS; fabrikant zegt op basis van de foto's dat dit binnen de marge valt.
Werknemer die de garantie afhandelingen doet is het er echter niet 100% mee eens, hij vindt dat toch een flink stuk weg is.
Dus heb net het frame + trapas afgegeven en hij gaat er morgen over bellen
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29966
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Wat Lars al zegtLars TB schreef:Op het moment dat het geen garantie is, zou ik er eerst mee langs bijvoorbeeld Carbonreparatie of een vergelijkbare tent mee gaan. Zij kunnen het beste vertellen wat wijsheid is en eventueel ook nog een reparatie uitvoeren.
Even afwachten en anders offerte opvragen bij carbonreparatie.nl en carbon-reparatie.nl
Die kunnen aan de hand van foto’s wel iets zinnigs zeggen.
Binnen de marge vind ik een marginaal antwoord.
Doet me denken aan mn leaseauto.
Die gebruikte een liter olie op 1000km, dat viel ook binnen de marge.
Het is maar net hoe hoog je de lat legt.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.