Remote hendel op achterdemper

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Jurmees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: zo 22 januari 2012, 15:49
Mijn mountainbike: Rocky Mountain element 950 RSL

Hallo is het mogelijk om bij een fox achterdemper een remote kabel aan te sluiten? Of kan dat alleen bij bepaalde types? Heb nog geen fiets gekocht maaar wel 2 op het oog waarvan de ene het al heeft en de ander niet dus wilde weten of dat überhaupt wel mogelijk is naderhand inbouwen.
vader: rocky mountain element 950 rsl
zoon: canyon grand canyon 6.0
zoon: intens spider FRO
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

oh die vraag had mijn vriendin laatst ook, lees even mee.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Jurmees schreef:Hallo is het mogelijk om bij een fox achterdemper een remote kabel aan te sluiten? Of kan dat alleen bij bepaalde types? Heb nog geen fiets gekocht maaar wel 2 op het oog waarvan de ene het al heeft en de ander niet dus wilde weten of dat überhaupt wel mogelijk is naderhand inbouwen.
Waarom zou je dat willen? Goed afgestelde demper heeft geen lockout nodig, tenzij je een fiets op het oog hebt met een beroerd uitgewerkt veersysteem.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo'n knopje geeft wel vaak het idee dat je je fiets efficiënter kunt maken. Vanaf het stuur, dus handig onderweg.
Net als bij de vork overigens.
Heb je de zaakjes eenmaal goed voor elkaar, dan kom je er bijna altijd achter dat het eigenlijk overbodig is.
Tot die tijd stelt het gerust, en helpt het bij de aankoop.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bekijk ook eens zo:
Ooit hadden de mtb's geen vering.
Toen ging men moeite doen, én geld uitgeven, om vering in te bouwen (voor, achter of beide).
Daarna ging men nog meer geld uitgeven om een knopje te maken waarmee we de vering weer kunnen blokkeren (en dus terug zijn bij af).
En daarna ging men dat (twijfelachtige) knopje ook nog eens uitrusten met een remote (uiteraard tegen nog meer geld).

Het is dus maar net hoe je het bekijkt, maar de meeste systemen en/of omstandigheden hebben geen lock-out nodig.
(dus waarom zou je er dan een remote voor willen ? nog een knopje, nog een kabeltje)

En dan nog het risico dat je met geblokkeerde vering de afdaling in duikt. Knopje indrukken is er dan niet meer bij, ook al zit die nog zo handig op je stuur...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Rembrandt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 augustus 2010, 11:12
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 8.0 , Bulls Copperhead 3 2010

Ik zie de voordelen wel bij een CTD demper hoor. Zeker als deze op een plek zit waar je niet makkelijk bij kan.
Dan laat je de demper dus in 1 stand staan terwijl je 3 standen tot je beschikking hebt.

Eigenlijk is de CTD functie dan useless.....
Plaats reactie