Welke voorderailleur moet ik hebben??

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Tijdens de trips die ik naar zeer bergachtig gebied heb gemaakt afgelopen jaar kom ik tot de conclusie dat ik het een en ander tekort kom. Kracht en conditie zijn er twee, daar kan ik redelijk eenvoudig aan werken.

Maar om toch op mindere dagen wanneer een van die eerste twee punten het laat afweten boven te komen zit ik er aan te denken om een voorderrailleur te monteren. Alleen de vraag is welke moet ik hebben??

Ik heb een M8000 achterderrailleur, en wil dus ook graag de bijbehorende voorderrailleur. Nu ben ik veroordeeld tot een versie met klemband, maar welke versie moet ik hebben, wanneer mijn versnellingskabel van boven komt? Er zitten verder geen nokjes of andere hulpmiddelen op de zitbuis of daar in de buurt.

De fiets is een Niner EMD9
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Vraag het eens aan Niner ;)
Als we dit plaatje bekijken, dan zie je een nokje voor de buitenkabel op de zitbuis.
Heb jij dat ook ?
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
carlosvdk68
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: do 11 september 2014, 02:11
Mijn mountainbike: Specialized s-Works HT 2018 Eagle, Salsa Beargrease carbon fatbike

Ik had een EMD voor mijn vrouw gebouwd (1x setup)
Maar de volgende eigenaar kwam er achter dat ze de nokjes vergeten waren aan te lassen in Taiwan :o
Het werd natuurlijk top opgelost door Niner, door een nieuw frame te leveren.
Ik zeg het maar ff...wees niet verbaasd.
Ps: gauw naar 1x12 Sram Eagle (gx is al top en betaalbaar) dan kom je met 32 voorblad overal makkelijk boven.
http://www.strava.com/athletes/cvanderkemp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ridemymtb.com/Team-RideMyMTB/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
woodsen
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 21 juni 2012, 19:36
Mijn mountainbike: VOTEC F7 AM-2 / KONA UNIT

Freekenstein schreef:Tijdens de trips die ik naar zeer bergachtig gebied heb gemaakt afgelopen jaar kom ik tot de conclusie dat ik het een en ander tekort kom. Kracht en conditie zijn er twee, daar kan ik redelijk eenvoudig aan werken.

Maar om toch op mindere dagen wanneer een van die eerste twee punten het laat afweten boven te komen zit ik er aan te denken om een voorderrailleur te monteren. Alleen de vraag is welke moet ik hebben??

Ik heb een M8000 achterderailleur, en wil dus ook graag de bijbehorende voorderailleur. Nu ben ik veroordeeld tot een versie met klemband, maar welke versie moet ik hebben, wanneer mijn versnellingskabel van boven komt? Er zitten verder geen nokjes of andere hulpmiddelen op de zitbuis of daar in de buurt.

De fiets is een Niner EMD9
In eerste instantie dacht ik aan deze (deze heb ik zelf ook):
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 113;page=3

Maar na het zien van de foto vermoed ik ernstig dat je deze nodig hebt:
https://www.bike24.com/1.php?content=8; ... 113;page=3

In een 2x11 configuratie dan...
Ik had het zelfde "probleem", ik vind de 1x11 te grote gaten in het bereik hebben. met 2x11 was het al veel beter (zeker in combinatie met voor 36t en 24t) .
Ben nu inmiddels terug naar 2x10 deze verhouding zijn voor mij ideaal omdat de cassettes van 10-speed beter op elkaar aansluiten dan de 11-speed cassettes.
Happy Trails
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

ThaSingleTrackMastah schreef:Vraag het eens aan Niner ;)
Als we dit plaatje bekijken, dan zie je een nokje voor de buitenkabel op de zitbuis.
Heb jij dat ook ?
Afbeelding
Volgens mij is dat lang niet altijd meer nodig en zijn er derailleurs waar het nokje op de derailleur zelf zit. FF willekeurig:

Afbeelding

Of is dat alleen voor DM derailleurs...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dat bovenste hokje, waar de kabel inzit, heb ik ook. Maar er zit geen nok, of iets dergelijks, voor de derrailleur zelf. Dus ik zou een klemband-versie morren hebben.

@Carlos : 1×12 is maar een kleine verbetering t.o.v. 1x11, denk niet dat dat zoveel verschil maakt.

Ik denk dat de oplossing die woodsen aandraagt datgene is dat ik zocht...

Todat ik vanmiddag bij mijn labs binnenliep, en een mooie aanbieding zag staan....
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie