Ik heb de voorspellingen gezien maar ik heb het gevoel dat er nog wel een droog momentje is morgen.
Ik hou de opties nog even open voor wat betreft 12 of 13 januari, de mensen die dit lijntje volgen kunnen allemaal hun voorkeur aangeven en dan regelen we het gewoon even
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
Ik heb nu ook wel interesse in zo'n fox vork deal. Nou heb ik een RS reba 120mm non-boost vork in mijn huidige fiets en neem aan dat ik ook een non-boost vork nodig heb. Ik zie dat ze bij BC deze vork hebben staan : Fox Racing Shox 34 Float 29" 140 Rem Grip Perf Speed Ped 51 Suspension Fork - 2017 OEM https://www.bike-components.de/en/Fox-R ... EM-p61615/.
Nou ga ik van 120 naar 140mm en offset van 46 naar 51mm, zou dat gaan werken?
Ik zie nu ook dat de vork een Speed Ped uitvoering is, maakt dat nog uit?
De SP-versie is volgens Fox wat zwaarder uitgevoerd en versterkt op kritieke punten en heeft een "Enduro-tuning" (geen idee zal wl iets met progressie en bottom-out karakteristiek te maken hebben).
20mm langere vork is ongeveer 1gr vlakkere balhoofdshoek en 1cm kortere reach iirc.
Qua offset, de meeste 29ers rijden met een 51mm offset. Speci is idd de uitzondering op de regel. Meer offset=minder trail dus hij zal iets nerveuzer sturen.
Marz45 schreef:Ik zie ook dat deze vork een remote uitvoering is, dat wil ik niet.
Kan je losse top caps krijgen om er een handbediening uitvoering van te maken?
Als je over je fiets te spreken bent over het rijgedrag zou ik verder zoeken. 20mm meer veerweg en de andere offset gaan je fiets geheel anders laten aanvoelen. Tel daar een tune bij die bedacht is voor een zwaardere e-bike en de conclusie zou moeten zijn dat je(imho) beter verder kunt zoeken je hebt niets aan een topvork die niet aansluit op je eisen en rijstijl.
Maar..... Qua geometrie waar dit natuurlijk allemaal om te doen was toch nog wel even mijn bevindingen doorgeven....
Fiets lijkt stabieler in de bochten en nog steeds behoorlijk direct te sturen. Kan liggen aan de stijfheid van de vork maar de bochten gingen vloeiender als normaal. Polsen moeten wel wennen of ik moet mijn stuur misschien nog een beetje verdraaien. Op het blote oog vind ik het wel moeilijk waar te nemen of de geometrie gewijzigd is.
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken