Welke druk rijden we met Rocket Ron 650b-Plus?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Binnenkort komt er 650bPlus bike met Rocket Ron 2,8. Er staat uiteraard minimale en maximale druk op deze Swchalbe banden, maar welke ervaring is er ondertussen m.b.t. bandenspanning? Tubeless uiteraard!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Ben ik ook wel benieuwd naar, maar je eigen gewicht is daarbij ook een belangrijke factor. Dus wat voor de 1 perfect is, kan voor jou de plank (totaal) mis slaan..
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Merijn. schreef:Ben ik ook wel benieuwd naar, maar je eigen gewicht is daarbij ook een belangrijke factor. Dus wat voor de 1 perfect is, kan voor jou de plank (totaal) mis slaan..
Goede opmerking inderdaad.
Ik weeg schoon 75, dus met kleding schoenen, camelbak 80 ofzo
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Ah.. Dan zijn we aardig vergelijkbaar, ik zit op 71kg schoon aan de haak.
Momenteel met 2.4 banden (29mm velg) rijd ik rond de 1.4 /1.5 bar en dat is gevoelsmatig nog behoorlijk 'veilig'. Ik verwacht straks rond 1 bar uit te kunnen komen.. Dat is dan ook met RocketRon en/of NobbyNic) 2.8 op een 40mm velg.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Hangt ook af van je rijstijl en of je een liteskin of snakeskin versie vd band hebt ...... en tubeless of niet...... en breedte van je velg ....... toch maar gewoon zelf experimenteren :wink: :-q :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

yo-eddy schreef:Hangt ook af van je rijstijl en of je een liteskin of snakeskin versie vd band hebt ...... en tubeless of niet...... en breedte van je velg ....... toch maar gewoon zelf experimenteren :wink: :-q :bier:
Het zijn de Liteskin's
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Toen ik nog liteskins reed, had ik er 1,3 achter, en ietsje minder voor in. Maar met een liteskin hoef je niet te gek te doen voordat ze kapot gaan, hebben ook iets meer deuk nodig dan een stevige band, ondat het karkas zo dus als papier is
Bird Aeris 9 blurple
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik ben iets van 120kg incl gear, en rijd met RR 3.0 op 1.1-1.2. Voor Liteskin, achter snakeskin, en 50mm velgen.
DunesUnLimited
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 27 september 2016, 09:54
Mijn mountainbike: Dartmoor Primal Plus

Gewoon experimenteren. Als ik te laag zit dan krijg ik self steer en dat voelt vervelend. Zelf weeg ik 85 Kilo en rij ongeveer 1.2 in mijn 3.0 banden. Veel plezier, met je nieuwe aanwinst !
Experience comes with the amount of equipment ruined.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

novaterra schreef:Toen ik nog liteskins reed, had ik er 1,3 achter, en ietsje minder voor in. Maar met een liteskin hoef je niet te gek te doen voordat ze kapot gaan, hebben ook iets meer deuk nodig dan een stevige band, ondat het karkas zo dus als papier is
Bij welke ondergrond ben je bang voor kapot gaan?
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

baron062 schreef:Ik ben iets van 120kg incl gear, en rijd met RR 3.0 op 1.1-1.2. Voor Liteskin, achter snakeskin, en 50mm velgen.
Breedte van velgen moet ik even nazoeken. Maar druk is serieus laag. Dat moet wel veel comfort en grip geven...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

DunesUnLimited schreef:Gewoon experimenteren. Als ik te laag zit dan krijg ik self steer en dat voelt vervelend. Zelf weeg ik 85 Kilo en rij ongeveer 1.2 in mijn 3.0 banden. Veel plezier, met je nieuwe aanwinst !
Dankjewel! Helaas moet ik nog eventjes wachten maar ik ben heel benieuwd hoe zoiets rijdt...
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hangt van de dikte van je eigen kont af. :tong

Een downhiller van de nationale selectie gaf mij ooit de tip: Met je volle gewicht op het zadel/stuur gaan hangen. Als je buitenste nopjes net aan de grond raken heb je de juiste druk om alles te rijden.
◼︎ Go round the outside.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Tijgerhaai schreef:Hangt van de dikte van je eigen kont af. :tong


Een downhiller van de nationale selectie gaf mij ooit de tip: Met je volle gewicht op het zadel/stuur gaan hangen. Als je buitenste nopjes net aan de grond raken heb je de juiste druk om alles te rijden.

- over dikte van mijn achterste hebben we het nog niet gehad :( , maar wel over mijn gewicht :-q

Heb jij deze tip zelf al geprobeerd? Klopte het?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik deel geen informatie als je er niks aan hebt. Rijd prima op diverse soorten ondergrond. Hooguit een beetje finetunen met een tiende meer of minder. Op een gegeven moment weet je je druk. Ram je dat in je banden en rijden met die handel. Op straat snoeiharde bandjes en dan op zand bijna op je velgen gaan rijden is niet nodig dan blijf je in de weer.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie