Ervaringen met MRP ramp cotrol cartridge

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ThaSingleTrackMastah schreef:Is het in dit geval niet verstandiger een vork te kopen waarbij je wel kunt instellen wat je zoekt?
Dan moet je wel weten wat je zoekt natuurlijk. Vaak komen mensen er pas achter wat ze willen als ze een tijdje hebben kunnen klooien met alle knopjes. Je moet aardig wat ervaring hebben om blind te kunnen zeggen of je meer hebt aan een instelbare compressiedemping of een instelbare snelheidsafhankelijke veerkarakteristiek.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik bedoel een andere vork kopen ipv deze upgraden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi verloop van het topic heren. (Serieus)
Wat begon met een vraag over idd de MRP leide tot verdiepen in de materie van mijn kant en zo ook de mogelijke optie dat lsc in mijn fox in te bouwen is.
(Tenslotte is de 34 performance vs factory buiten de gouden stancions enkel op de lsc afstelmogelijkheid anders)

Zoals J esse aangeeft koop een Pike? (Dan wel een pike met lsc afstelling neem ik aan ;-))
Ik vind mijn 34 heerlijk fietsen, stel dat je hem relatief eenvoudig kunt upgraden met lsc aftelling dan neem ik die optie mee voor als de vork uit elkaar zou gaan.

Terug naar het begin is het dus een uit nieuwsgierigheid geboren vraag of die ramp controle zou doen en geven wat ik voor ogen had. Antwoord daarop is deels ja.
Echter wil ik in eerste instantie twee stappen terug doen.

1) vork afstellen in de "open" modus (eerste rit gemaakt na een middagje afstellen) en hiermee verder onderzoeken wat mijn rijstijl past.
2) is lsc afstelling update mogelijk? En een volgende stap hierna en heb ik dat laatste beetje finetuning nodig?

3) een andere vork is natuurlijk altijd mooi ware het niet dat de fox 34 mij echtheel goed bevalt. (Ik wil enkel kijken wat ik er meer uit kan halen en weten wat mogelijkheden zijn)
Geld uitgeven voor een betere dikkere mooiere vork is natuurlijk leuk, maar als je niet weet wat je doet gebruikt je het ook verkeerd.
Plaats reactie