Foam ring om air piston rockshox vork

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Op de foto is een foam ring te zien die om de positieve air piston van een Rockshox Reba dual air voorvork zit.

Zoals te zien is de ring beschadigd en ik wil deze graag vervangen ( hij zat helaas niet in een serviceset dat ik gekocht had)

Moet de foam ring er persé op zitten of kan ik die er zonder problemen aflaten, het schijnt sowieso iets Reba specifieks te zijn?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Volgens mij kan je die niet zomaar weglaten, deze zorgt voor een gelijkmatige verdeling van de smering en een extra barrière voor vuil
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Prulleman schreef:Volgens mij kan je die niet zomaar weglaten, deze zorgt voor een gelijkmatige verdeling van de smering en een extra barrière voor vuil

Dat zal het doel zijn , alleen zit er in dat gedeelte van de vork geen olie of vet behalve het beetje olie wat door de foam ring opgezogen is en het beetje vet op de o ringen.

Als ik geen nieuwe kan vinden, en dat is nog niet gelukt, dan laat ik de huidige maar zitten.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Ik zou niet zo bang zijn om hem er uit te laten, afgaande op hoe hij er nu uit ziet komt er niet veel vuil op. Beschadiging lijkt eerder van de beweging dan van het vuil. Ook zie je dit soort ringen niet meer zoals je zelf al aangeeft, in mijn Pike zit enkel de zwarte O-ring zoals bij jou op de foto. En als je echt bang bent dat je iets gaat missen kan je misschien creatief aan de gang met een spons;).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

theemutz schreef:
Prulleman schreef:Volgens mij kan je die niet zomaar weglaten, deze zorgt voor een gelijkmatige verdeling van de smering en een extra barrière voor vuil

Dat zal het doel zijn , alleen zit er in dat gedeelte van de vork geen olie of vet behalve het beetje olie wat door de foam ring opgezogen is en het beetje vet op de o ringen.

Als ik geen nieuwe kan vinden, en dat is nog niet gelukt, dan laat ik de huidige maar zitten.
Zou het niet zo zijn dat die foam ring er juist zit om een oliefilm aan te brengen, op deze plek waar verder geen olie zit ?
Ik zou 'm lekker invetten met speciaal vet voor vorken, of met hele dikke olie.
Dat kleine stukje dat ontbreekt lijkt me geen probleem, mits de rest nog intact is. (dus niet verteerd)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor de tips.

Ik ga de ring lekker in de 15W olie soppen, flink wat suspension vet op de o-ringen smeren en dan terugzetten :tong :-q
Plaats reactie