Welke druk rijden we met Rocket Ron 650b-Plus?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Tijgerhaai schreef:Ik deel geen informatie als je er niks aan hebt. Rijd prima op diverse soorten ondergrond. Hooguit een beetje finetunen met een tiende meer of minder. Op een gegeven moment weet je je druk. Ram je dat in je banden en rijden met die handel. Op straat snoeiharde bandjes en dan op zand bijna op je velgen gaan rijden is niet nodig dan blijf je in de weer.
:-q Ik ben gewoon benieuwd!!! Ook de omgeving/ondergrond waar men overheen rijdt...

Bike staat nog niet in de schuur, maar dit ga ik zeker proberen!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

proberen iig, laag beginnen en dan net zolang proberen tot je de sweetspot hebt, dat de band niet gaat rollen in snelle bochten, en toch nog enigzins comfort bieden.
ik ben van deze banden afgestapt omdat ik ze te slap vindt als je beetje harder instuurt ed, ik ga nog wel eens naar duitsland en wat verder, en daar rijdt ik liever met een stevigere band. momenteel heb ik een rekon+ achter en een DHF2.8 voor, voor hier wat overkill, maar de band is veel steviger dan de schwalbe, die rolde me teveel als er wat meer van gevraagd werd
Bird Aeris 9 blurple
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Ik rij in Enduro races met tubeless WTB Bridger op een spank395 velg met een zeer agressieve rijstijl met 0.9 bar voor,1.0 bar achter bij 72 kg gewicht zonder rugzak
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

ericb schreef:Ik rij in Enduro races met tubeless WTB Bridger op een spank395 velg met een zeer agressieve rijstijl met 0.9 bar voor,1.0 bar achter bij 72 kg gewicht zonder rugzak
Oke, klinkt serieus laag die spanning en dan zoveel ermee kunnen zeg.
Ik zal me beperken tot bos- en heuveltrails in Nederland en aankomende zomer keertje Ardennen.
Route's zoals Dorst, Drunen, Burgh Haamstede zijn favoriet...
Haibike Dave
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: za 16 maart 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the east 2

Hier..... 110 kg inclusief. Voor wtb bridger en achter RoRo (snakeskin) in 27.5x3.0

Ik rij het fijnst met 0.85 bar voor en 1.15 bar achter. Velgen zijn 45 mm intern en ik heb tot nu toe nog geen lekke banden gehad. In Tsjechie heb ik overigens wel iets harder gereden, te weten 1.0 en 1.3 bar omdat ik op de scherpe kanten van de rotsen weleens doorslag voelde op mijn velgrand
Waar een wil is is een weg, en waar geen weg is kun je mountainbiken
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Haibike Dave schreef:Hier..... 110 kg inclusief. Voor wtb bridger en achter RoRo (snakeskin) in 27.5x3.0

Ik rij het fijnst met 0.85 bar voor en 1.15 bar achter. Velgen zijn 45 mm intern en ik heb tot nu toe nog geen lekke banden gehad. In Tsjechie heb ik overigens wel iets harder gereden, te weten 1.0 en 1.3 bar omdat ik op de scherpe kanten van de rotsen weleens doorslag voelde op mijn velgrand
Kijk, daar kan ik ook wat mee. Dezelfde achterband (alleen 2,8) en ietsje lichter in kilo's... :-q
Hopelijk komt mijn bike deze week, ben toch wel nieuwsgierig ondertussen!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag voor het eerst gereden met nieuwe bike. RoRo voor 1,0 bar en achter op 1,1 bar om te starten.
Even wat verschillende parcours proberen. Ik ben benieuwd!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Vandaag kleine 50 kilometer gereden met voor en achter 1,0 bar, route Dorst (Cadettenkamp Vrachelen). Veel grip en comfort. Geen enkele keer dat ik het gevoel had dat druk te laag was, eerder te hoog, dus ik ga proberen met wat lagere druk te rijden op hetzelfde rondje volgende keer.
Plaats reactie