Lockout fox blijft hangen?? geen zwaar lopende kabels

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Allen,

Ik heb een vraagje met betrekking tot de lockout van mijn fox fit ctd vork.

Als ik stil sta en ik lock en unlock naar welke positie ook werk alles vloeiend.
Wanneer ik ga fietsen is dit toch iets anders. Wanneer ik de vork lock en fiets een stukje en unlock hem weer blijft de vork vaak nog gelockt staan. Wanneer de druk even van de vork af is doordat ik even mijn stuur op trek of door een kuiltje heen rijd unlockt die ook. Het lijkt er dus op dat er in de vork iets even van druk af moet komen om te kunnen unlocken. Is dit herkenbaar of schrijf ik complete onzin?

Ik vind het in elk geval wel vervelend. Heb altijd met manitou gereden en nooit zulke problemen ervaren. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Herkenbaar probleem. Vork is meerdere keren door de LBS "gerepareerd". Spande de veer van de lockout op, zodat die weer terug zou gaan. Dit hielp dan 2-3 rondjes, daarna kwam het probleem weer terug.
Uiteindelijk de vork naar Sabma gestuurd. Zij hebben de lockout vervangen door een ander model denk ik. Kreeg de indruk dat dit een bekend probleem was, want ze wilden de lockout eerst vervangen door een heel ander model.Een push to unlock model ipv push to lock. Hierbij ging dan ook de derde lock stand verloren. Dit wilde ik niet, dus ervoor gekozen om weer een push to lock te laten plaatsen.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

In het geval je dan wel een volledige lockout hebt en een positie tussen de trail en downhil stand in vind ik het geen probleem om een open en dicht stand te hebben. Ik zal eens mailen met Sabma.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Met de push to unlock heb je 2 standen. Climb en descend.
Met de push to lock heb ik nog 3 standen. Climb, trail en descend

Heb bewust voor de push to lock gekozen, omdat mocht de lockout er ooit mee ophouden, ik altijd een vork heb die nog veert.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

idd bericht gehad van Sabma dat dit onder garantie word gerepareerd. Nu ff tijd plannen dat ik mijn vork kan missen. ;)
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Plaats reactie