Time schoenplaatjes icm. Shimano winterschoenen; te vast

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Ik heb wat problemen bij het gebruik van mijn Shimano MW81 winterschoenen. De door mij zo geliefde 17 graden speling die ik normaliter heb met mijn Time pedalen is er bij deze schoenen niet.

Na enig vergelijk met mijn Sidi schoenen ben ik er achter dat het 'profiel' van de zool te hoog is. Sidi's zien er ingeklikt zo uit:
Afbeelding

Shimano's zien er zo uit:
Afbeelding

Omdat de zool het pedaal raakt, zit de schoen dus helemaal vastgeklikt. Dit betekent geen speling, en knie-irritaties.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik zou een stuk profiel/zool weg kunnen Dremelen, maar dat wordt een heel aardig stuk, dus daar wacht ik liever nog mee. Andere idee is het ophogen van het plaatje. Voor racefiets-plaatjes zijn er van die tussenstukjes, maar voor de MTB ken ik deze niet. Zijn die er? Of andere ideeën om het plaatje hoger te maken?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou een vijl over die noppen links en rechts halen.


En je hebt van die inlegplaatjes voor in de schoenen, die zou je aan de buitenkant kunnen monteren. Maar heel stevig zijn die niet...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
MountainMac
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 17:36
Mijn mountainbike: SC Tallboy 3/ Specialized Turbo Levo Comp

Zelfde gehad. Met een Stanley mes laagje wegsnijden ging uiteindelijk bij mij het beste... Dremelen gaf veel rotzooi maar niet veel resultaat.
MTBarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 479
Lid geworden op: zo 20 januari 2008, 21:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999rslGrand, focus raven 29'er
Contacteer:

MountainMac schreef:Zelfde gehad. Met een Stanley mes laagje wegsnijden ging uiteindelijk bij mij het beste... Dremelen gaf veel rotzooi maar niet veel resultaat.
Zelfde gedaan. Gaat prima
MTB Utrechtse heuvelrug
Kaart MTBUH
Algemene Facebookpagina
Homepage MTB Utrechtse Heuvelrug
Alle routes op Google maps:
http://goo.gl/hfe2PT
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Dank voor de adviezen, met behulp van een scherp mes en Makita met slijpstukje is het probleem opgelost.
Plaats reactie