Lekke remklauw Shimano XT M8000

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

Omdat mijn voorrem nogal sponzig werd heb ik besloten de remmen te ontluchten. Eerst achter, dat ging prima. Voor werd een ander verhaal. Er lekt olie uit de remklauw, zeer waarschijnlijk bij de zuiger. Het drupt er langzaam uit. Ik heb de zuigers natuurlijk voordat ik ging ontluchten terug gedrukt met een bandenlichter, en daarna zo'n geel blokkade blokje er tussen gezet. Zou het kunnen dat de zuiger beschadigd is geraakt? Het lekt behoorlijk, dit was voor het ontluchten niet het geval... Ik kan echter op het oog niets ontdekken.

De remset is 2 jaar en 3 maanden oud, dus buiten garantie.

Wat kan ik het beste doen? Gewoon maar een nieuwe remklauw bestellen? Circa 45 euro. Of heb ik nog andere opties?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Heb je de zuigers terug gedrukt zonder iets ertussen? Dan is de kans dat er een (of beiden) kapot is vrij groot, de zuigertjes van de hogere Shimano's (ik dacht SLX en hoger) zijn van keramisch materiaal en erg kwetsbaar.

Nu te laat, maar voor een volgende keer de oude blokjes ertussen laten zitten bij het terugduwen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Mario070 schreef:Mss dit proberen, ziet er wel strak uit maar blijft China natuurlijk :D
tja strak :roll: ,als het gemonteerd zie je er bijna niks meer van , beter een goed remmende rem , dan een bling, bling rem die niet remt ..

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

De zuigers zijn teruggedrukt met een kunstof bandenlichter, volgens mij is dat veilig, maar ik kan niet uitsluiten dat er toch iets is beschadigd gezien de lekkage.

Met remmen neem ik geen risico, heb een nieuwe remklauw besteld (origineel Shimano BR-M8000). Prijs valt op zich mee, zit ook weer een nieuw setje remblokjes bij. Ik ga ervan uit dat dit het oplost, ik laat het nog weten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op di 29 augustus 2023, 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
buddow
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 20:57

gefixt!!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5833
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie