Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 6 november 2017, 14:01 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu 9 (27,5")
Ben het eens met Byorka; al die reinigende middelen aan je ketting ontdoen hem ook van de (toch van belang zijnde) beschermende laag. Die je dan weer opnieuw moet aanbrengen, en dat kost alleen maar meer middelen plus het is arbeidsintensiever want ook die ketting moet er weer af etc. En dus volstaat gewoon licht afborstelen, schoonwrijven en dan weer druppelen, wat je in dat geval dus minder uitgebreid hoeft te doen waardoor je ook langer met je druppelmiddel doet.

Zout is idd een geval apart maar ja, strandraces....daar moet je ook maar van houden. :-{ :tong

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 7 november 2017, 12:45 
All rounder
All rounder
Citaat:
Nou, als ik op het strand ben geweest, hangt er af en toe een halve kilo zand aan de ketting en kettingbladen. Dat ga ik echt niet redden met wat opwrijven....

Maar inderdaad na een tochtje op de weg of gewoon "normale" omstandigheden, waarbij de ketting hooguit wat stoffig wordt, dan ga ik die ketting er ook niet telkens uit trekken.

Citaat:
Bij zout weet ik het niet.

Als je dan de ketting niet goed reinigd, is het na enkele dagen 1 bruine bende

Laatst bijgewerkt door dropje73 op di 7 november 2017, 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 7 november 2017, 12:46 
All rounder
All rounder
Wiel-Maat schreef:

Zout is idd een geval apart maar ja, strandraces....daar moet je ook maar van houden. :-{ :tong

Ik vind het geweldig !

Alleen dat schoon maken achteraf kost effe wat tijd, maar doe het maar anders is het snel bekeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 7 november 2017, 15:35 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Wanneer je veel zand tussen je ketting hebt eerst met de tuinslang het ergste er vanaf spoelen. Daarna inspuiten - sprayen met dirt juice super concentrated van juice lubes. Dat weer afspoelen met een straaltje uit de tuinslang. Daarna ketting droogmaken met een handdoek en een paar uur laten drogen. Daarna met squirt long lasting chain lube aan de binnenkant van de ketting aanbrengen. Na vijf minuten nog een keer en door dat dikkere waxlaagje komt er de volgende rit geen zand meer tussen de schakels. Desnoods doe je het waxen drie keer.

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4