Giant Contact SL Switch Seatpost rammelt

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blackrider
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 23:25
Mijn mountainbike: Giant Trance 1.5 - Xtrail Mud 9.0
Contacteer:

Beste Bikers...
Ik heb afgelopen zomer een errrugg fijne Giant Trance 1.5 gekocht! Top bike, maar ik heb een issue met mijn seatdropper. De Giant zadelpen rammelt sterk bij het staan op de pedalen. Nu weet ik dat deze dropper zadelpennen een tikkeltje speling hebben, maar dit is te gortig. :((
Het is ook niet de interne bekabeling die tegen de zadelbuis klappert. Dat heb ik al uitgesloten. Wie o wie heeft dit ook (gehad)?
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
DeStiO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: ma 29 maart 2010, 20:34
Mijn mountainbike: Giant Reign advanced 2016

Wat klappert/rammelt dan? Bij mij zit er niet mm speling links en rechts bij het zadel. Imo wel echt slechte droppers.
''Ga toch fietsen!'' zeiden ze en daar ging ik........
Gebruikersavatar
blackrider
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 23:25
Mijn mountainbike: Giant Trance 1.5 - Xtrail Mud 9.0
Contacteer:

De speling in de zadelpen is meer dan een mm. Het klapperen komt van het naar rechts en links gaan van het zadel. Als ik zit hoor ik niets, als ik sta wel. Als ik sta en met mijn benen het zadel inklem, hoor ik ook niets. Dus weet zeker dat het van de zadelpen komt. De dropper krijgt voor deze prijsrange wel goede reviews overigens. Heb de fiets in Duitsland gekocht. Bikeshop zegt dat de speling normaal is, het klapperen ook. Zijn er meer mensen met dit klapperen?
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nope, tenminste niet met mijn Brand-X dropper. Daar is de speling ook minimaal, maar wel aanwezig. Niet zoveel dat je het ook maar zou kunnen horen. Is het in alle standen aanwezig?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Wen er maar aan bij die giant, en zal nog wel erger worden... Is gewoon een goedkope pen die wat meer speling heeft.
⛧⛧⛧
Gebruikersavatar
blackrider
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 23:25
Mijn mountainbike: Giant Trance 1.5 - Xtrail Mud 9.0
Contacteer:

Ik zal er proberen aan te wennen. Maar als het teveel wordt ga ik voor de garantie binnen twee jaar. Het is trouwens in alle standen. Is het technisch niet zelf op te lossen?
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

De speling zit tussen de buiten en binnenbuis. Die bushings hebben gewoon enorm veel ruimte. Maar die zit er al vanaf nieuw op. En dat klapperen doet ie dus ook. Vooral goed in blijven vetten en dan zal het misschien wel minder worden. Ik heb hem binnen een jaar vervangen ;)
⛧⛧⛧
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Zelfde ervaring hier, afgelopen zomer een nieuwe Anthem gekocht met een Switch SL, daar zat nieuw al zoveel speling op dat het gewoon lachwekkend was. Maar ging op vakantie (bij iedere afdaling klapperde de zadelpen alsof ie eraf zou vallen) en geen tijd meer gehad om er achteraan te gaan.

Toen ik terug was gemaild met Giant (je moet naar een Giant store gaan), bij een Giant Store langs geweest, zij nemen contact op met Giant (ahum), zij geven zonder dat ze de zadelpen ooit gezien hebben advies en daarna belt de Giant store mij dan weer (volg je het nog?) antwoord: er moet speling op de zadelpen zitten anders werkt deze niet... :D

Alsof ik niet helemaal lekker ben, daarover teruggemaild naar Giant, dat ik toch echt niet helemaal achterlijk ben en dat dit een service van lik me vestje is. Inmiddels wacht al twee weken op antwoord, service is lastig daar.

Ik heb eerder een Giant Switch gehad dus wist ongeveer wat me te wachten stond, maar dit is wel heel slecht. Volgens mij weten ze dat bij Giant ook en geloven ze het wel. Kortom: ik zou op zoek gaan naar een andere zadelpen! (doe ik zelf namelijk ook)
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Heb je de pen helemaal nagelopen? Zit de "kraag"nog vast genoeg? Toen ik mijn dropper in gebruik nam merkte ik dat ik deze nog een halve slag kon aandraaien met de hand, functioneert sindsdien probleemloos. D
Ride it like you stole it!
Filthy Phil
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 14:03
Mijn mountainbike: Klein Palomino/Giant Anthem X29/Giant Anthem 27,5 2017/Trance 2021
Contacteer:

Ja, dat heb ik gedaan, hele ding heb ik al uit elkaar gehaald, neem aan de blackrider ook, dat is het niet, is het echt wat xRemcox al schrijft speling tussen de binnen- en buitenbuis.

Grappige is dat ik een Switch heb van een jaar of 4 oud die nauwelijks speling heeft, maar mss was dat een toevalstreffer, al is de cartridge daarvan nu kapot, dus schiet ook niet echt op ;-)
Gebruikersavatar
twijg
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 340
Lid geworden op: wo 8 januari 2014, 11:18
Mijn mountainbike: Trek Slash Project One

Filthy Phil schreef:Ja, dat heb ik gedaan, hele ding heb ik al uit elkaar gehaald, neem aan de blackrider ook, dat is het niet, is het echt wat xRemcox al schrijft speling tussen de binnen- en buitenbuis.

Grappige is dat ik een Switch heb van een jaar of 4 oud die nauwelijks speling heeft, maar mss was dat een toevalstreffer, al is de cartridge daarvan nu kapot, dus schiet ook niet echt op ;-)
De dropper van mijn vorige Reign (eerste generatie Contact Switch) had ook een issue in de cartridge. Door Giant keurig netjes een nieuwe opgestuurd gekregen destijds.
Ride it like you stole it!
Gebruikersavatar
blackrider
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 23:25
Mijn mountainbike: Giant Trance 1.5 - Xtrail Mud 9.0
Contacteer:

Ik heb middels YouTube contact gehad met Clint Gibbs die ook Giant rijdt. Hij geeft aan dat een Rebuild Kit de oplossing is. De plastic plaatjes in de buis worden dan vernieuwd waardoor het gerammeld voorbij is. Nu nog zo'n kit vinden.
YouTube: Feel Free on your MTB

Feel Free MTB
Plaats reactie