FJP schreef:
Is de 190 de eye-to-eye en de 51 de stroke?
Yes correct.
Zo zijn dit een aantal voorbeelden nog van Legacy sizing inbouwlengtes (en tegenwoordig hebben ze ook weer de nieuwe Metric en Trunnion sizing bedacht maar die zal ik hier niet neerzetten, niet relevant voor jou namelijk)
152x31mm, 165x38mm, 184x44mm, 190x51mm, 200x51mm, 200x57mm, 216x63mm, 222x70mm, 240x76mm, 267x89mm
FJP schreef:
Interessant. Is 90mm veel of weinig voor ritjes in NL en mogelijk ook Duitsland? Doel van dit frame is om te bepalen of ik een Fully wat vind, zodat ik mijn spaardoel kan instellen op de juiste volgende nieuwe bike. Ik verwacht qua budget nog wel dat ik nog even op dit frame aan het rijden ben
90mm is tegenwoordig niet heel veel meer opzich. Maar het is dan ook een XC fully, voor de ritjes in NL zeker geschikt, voor in DE ook wel, ligt er net aan wat je ermee gaat doen. Hoe ruiger het word hoe minder fijn je de geometrie van dit frame gaat vinden (steile balhoofdhoek bijvoorbeeld).
FJP schreef:
Ik heb trouwens de Epicon vork van mijn hardtail overgezet en op 120mm staan. Is dat problematisch en/of is het wijs deze op 100 of 80 te zetten?
Geen idee precies maar bij de 2000 Element kom ik dit tegen. (en volgens mij zijn ze redelijk identiek 2000 t/m 2005).
Dus ik zou er mee oppassen.
"NOTE: I talked to the factory and DO NOT USE A 100MM fork with this frame. they have gotten elements back with broken welds and ovalized headtubes from use with a longer travel fork (changes the headtube geometry to a more slackened position, increasing the strain on the headtube and welds)."Bron:
http://www.mtbr.com/cat/bikes/bike-full ... 95crx.aspxFJP schreef:
Ik meet het morgen even op en voeg de resultaten hier toe. Is die X-fusion uit de foto van jezelf? Zou een dergelijke shock een grote verbetering zijn t.o.v. de RP3 (mits compatibel)?
Nee is niet van mezelf, is een foto van google. En of een andere shock (met dezelfde inbouwlengte en stroke) een verbetering zou zijn durf ik niet te zeggen, ligt er helemaal aan wat voor tuning de demper heeft qua compressie en rebound.