kermit schreef:Dat lijkt me een redelijk uitgangspunt. Je stelt toch iets bij naargelang voorkeur straks, dus misschien kom je uiteindelijk op ietsje meer of minder sag uit. Pompje mee, zeker de eerste ritten, is altijd een goed idee.
Vandaag de rit voortijdig gestaakt. Mijn cassette bleek meer versleten dan gedacht. Versnellingen 6 tm 8 slaan over. Dat is net de range die ik doorgaans gebruik. Dus duidelijk slijtage want de rest trapt als boter.
Uiteindelijk wat rondjes in een ander verzet en wat oefenen van wheelies (valt niet mee, maar dat zit voornamelijk tussen de oren
) op nabijgelegen track, zodat ik de afstelling van de vering en geometrie nog eens kon nalopen.
Uiteindelijk de shock nog wat meer lucht gegeven. Aangezien ik met wat bepakking rijd. 280psi ongeveer. Veel meer lukt ook niet want dan lijkt mijn pompje terug te schieten. Paar rondjes met gemiddelde drops, ups en downs. Zie hier de
foto van positie van de o-ring. Is dit een bottom-out of gaat het goed zo?
Dan nog wat vragen over de geometrie. Ik ben 17,5” hardtail naar 18" Fully gegaan waarbij de stuurpen (90mm/6 graden) dus ook 1cm lager gemonteerd is. Ik merk dit nu wel in mijn schouders en nek. Ik ben voornemens om een andere stuurpen te halen. Iets hoger en dichterbij lijkt me prettig. Ik twijfel alleen tussen de volgende opties:
1. 70mm/35 graden
2. 70mm/17 graden
3. 80mm/17 graden
Ik weet dat de verschillen in geometrie al best snel kunnen optreden dus ik neig naar optie 2. Iemand tips?