42 tands op shimano xt 2x10

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Heeft iemand hier ervaring mee.

Een 42-tands tandwiel dat met een paar kleine ingrepen een goedkope oplossing biedt om je bestaande 10-speed cassette uit te breiden met extra groot tandwiel. De ombouw is mogelijk voor de meeste 11-36-tands (10-speed) Sram en Shimano-cassettes. Je houdt gewoon een 10-speed aandrijving, dus je hoeft geen dure shifter, ketting en andere zaken te vervangen. Bij de ombouw wordt het middelste 17-tands tandwiel en een spacer verwijderd, zodat alle overige componenten gewoon bruikbaar blijven.

http://mountainbikeplus.com/nl/n/ombouw ... ne-man/753

Afbeelding
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Hier heb je 12 pagina's met leesvoer.. Welleswaar geen Shimano maar Sunrace cassettes 11-4- of 11-42
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 6&t=122295" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Waarom als zelfs Shimano ook gewoon een 11-42 10-speed cassette levert tegenwoordig...?

Ik heb een 11-42 cassette edoch met 1x10 setup (en 11-speed derailleur), 2x10 setup zal met een SGS ook wel werkend te krijgen zijn. Ofwel via het afstellen middels de B-schroef ofwel met de bijpassende derailleur.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie