"Sponzige" magura mts remmen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
gerbenvl
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 11:30
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0 (2019)

Shaggadellick schreef:Heb zelf ook anderhalf jaar geleden mijn MT6 remmen (op mijn Canyon) weg gedaan.... Vond ze ook te sponzig, voelde gewoon niet goed aan! Moest regelmatig de remmen ontluchten...
Toen ik een keer naar de Magura problemen vroeg gaf mijn lbs (Rings) aan dat men bij de Next wel goede ervaringen heeft. Met de MT2, MT4 en MTS Next dan. Met de MT6 Next was het nog negatief / vaak ontluchten.

Wel interessant trouwens dat iedereen meteen Shimano roept als er Magura rem problemen zijn. Misschien wat minder langdurig als bij Magrua, maar met Shimano's zijn toch ook wel wat problemen geweest? Blijft blijkbaar lastig ding om een goede rem te maken :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

15 jaar hetzelfde probleem is wel wat anders dan een slechte serie...
(Ook al zou dat ook niet mogen gebeuren, zeker niet bij xt en xtr)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

gerbenvl schreef:
Shaggadellick schreef:Heb zelf ook anderhalf jaar geleden mijn MT6 remmen (op mijn Canyon) weg gedaan.... Vond ze ook te sponzig, voelde gewoon niet goed aan! Moest regelmatig de remmen ontluchten...
Toen ik een keer naar de Magura problemen vroeg gaf mijn lbs (Rings) aan dat men bij de Next wel goede ervaringen heeft. Met de MT2, MT4 en MTS Next dan. Met de MT6 Next was het nog negatief / vaak ontluchten.

Wel interessant trouwens dat iedereen meteen Shimano roept als er Magura rem problemen zijn. Misschien wat minder langdurig als bij Magrua, maar met Shimano's zijn toch ook wel wat problemen geweest? Blijft blijkbaar lastig ding om een goede rem te maken :)
Gelukkig heb ik alleen mindere ervaringen gehad met de MT6 remmen. Daarvoor ook XT en zelfs Sram XO remmen gehad... en alleen maar goede ervaringen. Nu heb ik de Hope's op mijn Canyon en Sram Level TLM op mijn Scott en ook hier gelukkig goede ervaringen mee! Geluk zal ook wel een rol spelen.... denk ik dan maar :winkie:
Plaats reactie