boutje tekort voor derailleurhanger

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

Hallo,

Ik heb een cube CUBE Reaction GTC SLT 2x carbon´n´flashred 2016. Ik heb onlangs een lekke band gehad met mijn fiets. Toen ik mijn achterste wiel uithaalde stelde ik vast dat mijn derailleur loskwam nadat ik mijn steekas had uitgehaald. Ik stelde vast waar de steekas in het frame werd gedraaid dat er daar een boutje ontbrak. Dus mijn derailleur hanger zat niet vast nadat mijn as eruit werd gehaald. Het boutje dat ontbreekt probeer ik hier te tonen op de fotos hieronder :

Afbeelding

Afbeelding

Kan er mij iemand zeggen welk formaat van bout dit is. Ik heb mijn fiets niet gekocht bij ons in het dorp maar online. dus naar de lokale FM gaan is geen optie (is ook niet de meest vriendelijke man). Misschien ergens een site waar ik het kan bestellen maar als ik het formaat al zou weten dan geraak ik al een stuk verder.

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Je zou Cube eens kunnen mailen, wellicht dat ze er zelfs 1 op voorraad hebben en die naar je willen opsturen. Volgens mij is Cube altijd wel welwillend met zulke dingen.
Zo te zien is het een verzonken inbus, je kan natuurlijk ook ff wat boutjes passen voor de maat en dan de juiste bij een bouwmarkt, garage of ijzerboer bestellen.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Bij BD hebben ze veel cube, je zou daar eens kunnen kijken/informeren.
https://www.bike-discount.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Verzonken boutje M3x12. Opgemeten bij de hanger voor een cube elite. Zo te zien precies dezelfde
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Maar is die wel bedoeld voor de hanger en niet alleen voor de draad (moer) van de steekas?
wrc1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: za 30 juli 2016, 15:10

Die bout moet inderdaad door de moer en de derailleur hanger
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

En zo'n boutje is dan M3, als je die kop zo ziet, zou je groter verwachten. :roll:

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Is toch prima? Is alleen maar om hem op zijn plek te houden wanneer het wiel er uit is. Anders wordt ie immers geklemd door de steekas.
Plaats reactie