Tubeless lekje dichten

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Ik gebruik Joe's No Flat Super Sealant Vloeibare Latex werkt perfect. genoeg erin doen. (Nooit problemen)

Ook latex van NoStance erin gehad maar na een bepaalde periode moet deze vernieuwd worden. (lek )
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Wout_RS schreef:Hey allemaal!Zeker van de Co2 inflator, heb er hier nog een hoop liggen, maar heb ze idd nog nooit gebruikt icm latex.
Ik dacht wel dat dit gevaarlijk of ijsvorming van de vloeistof zou kunnen vormen.
Het enge waar je op moet letten is dat je niet je ventiel beneden hebt staan en dan de koude CO2 direct bij je latex injecteert.
Zet je ventiel boven bij het oppompen met CO2 en dan heb je geen last van de koude problemen die je latex kunnen beïnvloeden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:[
Prulleman schreef:ook lees ik nog ergens dit:
"Using CO2 inflators can cause the crystals to congeal and solidify."
dus als je een keer CO2 gebruikt, kan dit ook impact hebben op de werking van je sealant
https://www.bikerumor.com/2014/02/19/tu ... -replaced/" onclick="window.open(this.href);return false;
(tech interview met iemand van Stan's)
Klopt, als je de CO2 in de latex blaast (ventiel beneden bij het oppompen), dan gaat de latex klonteren.
De rest vd vloeistoffen kunnen zelfs bevriezen door de verdampende CO2, da's echt einde verhaal voor je sealant.
Een van de bestanddelen van (veel van de) anti lek middelen is toch anti-vries (20/40% is propyleen glycol). Klinkt dus niet heel erg plausibel. :~ Hoewel bij zekere temperaturen alles bevriest lijkt het mij dat C02 niet zo koud wordt.
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Bij expansie van CO2 wordt het zo rond de -80°C.
Met 20/40% probleem Hou vol ben je beschermd tegen vorst tot ongeveer -25°C.

Je kan met CO2 wel oppompen.maar dan met het ventiel boven.
Plaats reactie