fiets shirts voor lange slanke man

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan-Paul
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 14:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic Hardtail 2017

Hoi,

Ik ben op zoek naar fiets shirts.
En dan die passen.
Ik ben slank en 2.02 meter lang.

Heb laatst een shirt van Castelli besteld. 3XL de grootste maat, nou die is nog te kort.
Hetzelfde met een Wilier shirt, XXL, te klein en te kort.

Welke merken hebben wel slanke en lange shirts?
Is Sportful iets, XXL of XXXL?
Of kent iemand nog andere merken.



Johan-Paul
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Niet uit eigen ervaring met grote maten (ben zelf juist vrij klein :) ) maar de Italiaanse merken vallen vaak klein. Misschien dat je daarom beter kunt kijken bij merken als Craft, Odlo, Vaude (duits) of voor de wat losser vallende shirts bijvoorbeeld Endura of Royal Racing (RR valt juist ruim).

Of -even reclame maken- je kunt mud mate eens een pb-tje sturen. Die heeft ook wat kleding in zijn webshop en hoort zelf ook bij de grotere mensen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik had zelfs met mijn 182 cm en 90 kg een probleem met een online gekocht shirt.

Maatje XL is altijd goed maar had een keer Nalini shirt besteld ... ze hadden er niet bijgezegd dat het een model "naveltruitje" was :o :o dus toch maar naar de winkel en daar wel geslaagd met een Gonso baggy en shirt.

Ik zou inderdaad de Zuid-Europese merken vermijden :winkie:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik ben een stuk kleiner dan jij (1m87, 77 kg, lange armen) maar ken het probleem. De shirts van onze club komen bij Vermarc (Belgie) vandaan. De shirts met lange mouwen kunnen besteld worden met afwijkende maten, zoals met extra lengte in het lichaam en de armen, dat is erg fijn. Ik weet niet of ze dat ook voor individuen doen. Van het korte mouwen shirt heb ik trouwens een standaardmaat, die gaat nog wel qua hoogte/breedte verhouding, maar als ik me goed herinner worden de grotere maten vooral breder en niet veel langer.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Ik heb ooit naar een Rapha shirtje gekeken maar die vond ik zelf juist te lang, terwijl ik toch echt geen aapachtige proporties heb. Misschien zit er iets tussen, erg goedkoop is het echter niet.

http://www.rapha.cc/nl/nl/shop/brevet-l ... ct/BLW01XX" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5575
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef:
Of -even reclame maken- je kunt mud mate eens een pb-tje sturen. Die heeft ook wat kleding in zijn webshop en hoort zelf ook bij de grotere mensen.
Mud is nu toch op vakantie. :-D
fiets shirts voor lange slanke
man
:winkie:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Enige lange mouwen shirt met de juiste arm- en ruglengte is bij mij (1.98M) De Gore Alp-X in XXL.
Endura XXL gaat ook net maar houdt niet over
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Masterjeff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 09:53

Het zoeken naar geschikte fietsshirts is een missie als je lang bent en een voorkeur hebt voor nauwsluitende shirts. Ben zelf 1.98m en heb shirts van zowel Castelli als Pearl Izumi.

Castelli Gabba (versie 2 en 3) in maat 3xl vind ik heerlijk zitten. Castelli Velocissomo 3xl valt ook goed, je zult merken dat de verschillende typen shirts van Castelli een net iets andere pasvorm hebben, want ik heb gemerkt dat andere typen inderdaad te kort zijn. Ofwel je kunt beter naar een winkel toe gaan met een groot assortiment en dan veel verschillende shirts passen.

Pearl Izumi heb ik verschillende shirts van in de maat 2xl, maar dan met name shirts uit 2015 of ouder. Ik heb (vorig jaar) gemerkt dat ze de pasvorm hebben gewijzigd, waardoor shirts in de maat 2xl of zelfs xl aan de onderkant veel te wijdt zijn. Sindsdien ben ik dan ook overgestapt op Castelli, maar wellicht dat de shirts uit 2017 weer anders vallen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Assos valt belachelijk groot. Ik heb met 185 en 80kg S (Ik vraag me altijd af wat doet iemand van 175 en 65 kilo dan aan), ik weet niet hoe de grotere vallen een M kan ik ook hebben, maar zit niet strak.
Gebruikersavatar
Johan-Paul
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: di 10 mei 2016, 14:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic Hardtail 2017

Bedankt voor alle reacties.

Ik ga een keertje passen.
Een keertje bij mud mate.
En een keertje bij Hopmans in Bergen op Zoom.
Daar schijnen ze veel kleding te hebben, en redelijk wat korting op de overjarige modellen.

JP
Plaats reactie