is mijn Rockshox Monarch Rt3 kapot ?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
mtbmoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 november 2017, 17:46

Ik heb een ROCK SHOX MONARCH Rt3 die helemaal is ingedrukt als er geen druk op staat en als je hem oppomt tot max 275 psi gaat hij er maar 3 cm uit ik kan de lettertjes van de procenten dan niet lezen is hier iets aan te doen ? hij hoord namelijk bijna 6 cm uitgedrukt te kunnen zijn .

https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 91d0SU3mlE" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Klinkt niet goed...

Probeer hem eens in kleine stapjes op te pompen, steeds 50 psi er bij en dan flink indrukken. Misschien gaat het dan beter.

Maar anders meteen laten reviseren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mtbmoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 november 2017, 17:46

Bedankt voor je andwoord ,maar helaas werkte het niet maar. Ik heb hem zelf uit elkaar gehaald en ik weet waar het aan licht hij heef een tijd stil gestaal en de lucht achter de zuiger is er uit gelopen dus hij zuigt vacuüm. Dus als ik hem oppomte was de druk niet hoog genoeg om de zuiger naar buiten te drukken, maar nu is het een kwestie van in elkaar draaien oppompen en gaan!
mtbmoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 november 2017, 17:46

Oei helaas toch nog niet helemaal ik mis het rubber ringetje van onderdeel C. Wie weet waar dit voor bedoeld is en of dan zonder de hele demper uit elkaar te halen toch te vernieuwen is ?

Onderdeel C is te vinden in de link.


https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.net ... nual_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is de demper altijd in jouw bezit geweest of 2e hands?
En zat rubbertje C er niet in toen je ‘m uit elkaar haalde?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mtbmoos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 26 november 2017, 17:46

Omdat de demper vacuüm was gezogen glapte de aircan eraf ( het onderdeel dat je los draait als je de demper uitelkaar wil halen.) Ook al had ik de druk er volledig af nu rammelt hij ook heel erg doordat de ring los ligt dat was daar voor nog niet.
Plaats reactie