Gates carbondrive Rohloff speling
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Te veel spanning op de belt? Je kunt vergeleken met Rohloff een iets lagere belt spanning rijden ivm groter achter tandwiel (waarschijnlijk 30 of 32 ipv max 24 bij Rohloff). Verder blijft een scheef ingesleten belt ook na een verbeterde uitlijning minder soepel lopen. Het moet dus eigenlijk direct goed
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Een vraagje. Heeft die belt uitlijning geen pre-setting nodig? Ik kan me voorstellen dat de uitlijning onder belasting anders is dan als hij vrij loopt. Ik lees hiervoor alleen over de stijfheid van het frame maar niet over trapas en degelijke.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Uitlijning is gewoon vast bepaald door de kettinglijn (beltlijn ) van respectievelijk de pinion of rohloff maar in elke andere set-up gewoon checken met een recht stalen kokerprofiel/liniaal.Real Epic '89 schreef:Een vraagje. Heeft die belt uitlijning geen pre-setting nodig? Ik kan me voorstellen dat de uitlijning onder belasting anders is dan als hij vrij loopt. Ik lees hiervoor alleen over de stijfheid van het frame maar niet over trapas en degelijke.
Uiteraard zal flex onder volle belasting in de set-up nooit helemaal uit te sluiten zijn, maar met mijn 100+kg heb ik er geen noemenswaardig last van.
Wel grappig dat mensen vaak erg sceptisch* zijn over dit soort systemen maar een derailleur systeem wat snel vuil wordt en waarbij de ketting zelden netjes recht loopt als vanzelfsprekend beschouwen
* vind dat verder een hele goede eigenschap hoor
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Het gaat hier mis met interface tussen de poelie en de Rohloff.
Dat heeft verder niets met de voor of nadelen van een belt te maken, toch ?
Dat heeft verder niets met de voor of nadelen van een belt te maken, toch ?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Even een update, het schijnt dat de passing vd Gates Pulleys op de nieuwe carrier suboptimaal is en dat Gates met nieuwe tandwielen komt in Juli van dit jaar. Dit geeft nu dus soms problemen, bij de ene rijder eerder dan bij de andere.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Kijk dus toch. Wel netjes dat ze dat gewoon toegeven.
De nuance is dat Rohloff wel al hun drivers heeft aangepast en de bestaande voorraad in de prullenbak heeft gekieperd. En dat Gates al een paar maanden gewoon de te-ruime-passing riemwieltjes gewoon via de consument aan het opmaken is... .Real Epic '89 schreef:Kijk dus toch. Wel netjes dat ze dat gewoon toegeven.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Zijn er ook serie nummers bekend van sprockets die verkeerd zijn? Dan zou ik die even kunnen checken op mijn vrouws elektrische fiets.Lars TB schreef:De nuance is dat Rohloff wel al hun drivers heeft aangepast en de bestaande voorraad in de prullenbak heeft gekieperd. En dat Gates al een paar maanden gewoon de te-ruime-passing riemwieltjes gewoon via de consument aan het opmaken is... .Real Epic '89 schreef:Kijk dus toch. Wel netjes dat ze dat gewoon toegeven.
Dat ligt aan de constructie. Het is alleen de combinatie tussen een Rohloff-carrier en een Gates riemwiel voor die carrier die de tik geeft. Bij de meeste standaard fietsen zit een Gates riemwiel zonder carrier op de Rohloff naaf gemonteerd.Real Epic '89 schreef:Zijn er ook serie nummers bekend van sprockets die verkeerd zijn? Dan zou ik die even kunnen checken op mijn vrouws elektrische fiets.
En aangezien Gates nog geen nieuwe versie levert zijn dus alle serienummers nu dus fout
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2179
- Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
- Mijn mountainbike: Isn't dead.
Oh, dus alleen de spanner.
Mij vrouw rijd met een NuVinci naaf zonder spanner.
Mij vrouw rijd met een NuVinci naaf zonder spanner.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Nee, gaat niet om de "spanner" gaat om de "carrier" die zorgt voor de montage vh tandwiel op de Rohloffnaaf. Heb je Nuvinci dan is dit verhaal helemaal niet van toepassing.Real Epic '89 schreef:Oh, dus alleen de spanner.
Mij vrouw rijd met een NuVinci naaf zonder spanner.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime