Welke Hope Adapters met Shimano Deore BR-M506

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Kan iemand mij vertellen welke adapters van Hope je nodig hebt om Hope floating discs te monteren in combinatie met Deore BR-M506 remcalipers.

Heb floating discs besteld bij Rings maar die zeggen dat ze niet compatibel zijn met deze remmen ivm met de dikke bussen waarmee het aluminium (gekleurde) gedeelte vastzit aan het RVS remvlak. Terwijl Hope aangeeft dat dit met een adapter op te lossen moet zijn?

Ik weet dat als ik ook HOPE remmen koop het probleem opgelost is maar dan ben ik 400-500 euro verder.

Graag jullie mening/ervaringen?\
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Die bussen van de floating discs steken niet heel ver richting de adapter uit. En Hope adapters zijn ook niet smal gebouwd.

Ik vermoed dat het gewoon gaat passen als je shimano adapters hebt. Ik zou het gewoon proberen.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hoogte van de schijf kan het probleem zijn. Ik ga morgen hier even passen. Maar denk dat Doezel gelijk heeft!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Je kan altijd ringetjes ertussen doen. Als het niet past is het mm werk
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Bedoel je met hoogte dikte? Of bedoel je dat Hope naast (bijv.) 180mm ook 183mm schijven heeft? En dat je natuurlijk wel schijven met dezelfde diameter moet nemen.

Verder is er wel bekend dat er bij sommige naaf- en voorvorkcombinaties wat problemen kunnen optreden. Maar dat zat volgens mij niet in de adapter.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Even nagemeten en Hope schijf in Shimano Deore klauw gehouden. Inderdaad vallen de bussen waarmee de stalen ring aan de aluminium spider gehouden worden in de remklauw, maar onder de remblokjes. Het past bij mij zonder problemen, maar ik kan me voorstellen dat als de zuigers niet mooi van beide kanten evenveel naar binnen komen en je de klauw dus iets uit het midden moet zetten dat de klauw die bussen gaat raken.

Bij twijfel dus niet doen, tenzij hier wat praktijkgebruikers zijn die zeggen dat het geen probleem is.

Overigens zijn de Hope schijven zonder aluminium spider volgens de Hope website lichter dan die met spider. Zien er minder cool uit, koelen misschien ook iets minder (?), maar je hebt dan wel passende Hope schijven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
eastwoodbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 10:46
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp 2016

Het zijn dezelfde maat schijven als die er standaard op mijn Camber zaten/ 180 achter / 203 voor.

Ze hebben het gemonteerd met de standaard Shimano adapters maar die bussen kunnen dan niet met de remklauwen, omdat het dan te dik word.

Maar ze gaan nu kijken of ze het met ander adapters kunnen verhelpen, lijkt mij dat er anders wel duidelijk vermeld staat dat ze niet combineren met Shimano deore. Maar
hope heeft blijkbaar niet zon handige helpdesk volgens Rings.

Waag er denk ik zelf nog een mailtje aan.
verzetje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: di 30 maart 2010, 10:19

Ik vond hope wel heel behulpzaam.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

eastwoodbiker schreef:Het zijn dezelfde maat schijven als die er standaard op mijn Camber zaten/ 180 achter / 203 voor.

Ze hebben het gemonteerd met de standaard Shimano adapters maar die bussen kunnen dan niet met de remklauwen, omdat het dan te dik word.

Maar ze gaan nu kijken of ze het met ander adapters kunnen verhelpen, lijkt mij dat er anders wel duidelijk vermeld staat dat ze niet combineren met Shimano deore. Maar
hope heeft blijkbaar niet zon handige helpdesk volgens Rings.

Waag er denk ik zelf nog een mailtje aan.
Waarschijnlijk hebben ze alleen het telefoonnummer van Specialized. En nee, die zijn niet zo behulpzaam als het over Hope gaat.


Andere adapters is werkelijk de grootste onzin die er bestaat. Die adapter doet maar 1 ding en dat is de remklauw op de juiste hoogte voor de schijf zetten. Een andere passende adapter zet de klauw op precies dezelfde plek. En met iedere andere, afwijkende adapter past de boel gewoon niet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Vulringetjes onder de remklauw, om hem wat verder naar buiten te brengen.
Of, zoals ik ooit bij een combinatie van Magura remmen met Hope schijven heb gedaan, de vijl in de remklauw, om ruimte voor de bussen van de schijf te maken.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
flippie
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: do 21 september 2006, 15:18
Mijn mountainbike: Canyon Strive Al9.0 2013, Specialized S-works Epic 29 2012, Specialized Demo 8 2014

Gewoon een setje remmen van Hope kopen. Krijg je geen spijt van.
Kijk eens bij mantel.com. ±350Euro
Plaats reactie