Body DT Swiss 350 zit muurvast (end cap wel al los)

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
uncle sam
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 19:28
Mijn mountainbike: canyon lux

Mss domme vraag, maar is het uberhaupt nodig dat dit afstandsbusje is gemonteerd?
Beide lagers in de body zitten verzonken, en zitten in hun positie.
Niet?
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

@ mtbfool: Ik mag hopen dat je het warm worden niet serieus meent? Het busje zit stil om de as en zorgt er alleen maar voor dat de beide binnenkanten van de lagers niet naar elkaar toe gedrukt kunnen worden door de endcaps. Als je lagers zo heet worden dat je het als busje zou smelten....
Ik vermoed eerder dat de tolerantie net wat te nou is en dat er een klein beetje corrosie tussen komt, dat gaat idd wel goed vast zitten. Remedie zou zijn om het busje zoals sommigen gedaan hebben op te vijlen of er een ruimer door heen de halen om het gat net wat groter te maken.
Don't believe the hype!
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

+1 HotSnail
En in combinatie van het niet ram vastzetten van de maxle/snelspanner zullen er niet zo snel problemen zijn.

Groeten,
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

ThaSingleTrackMastah schreef:Bij mij was t ook de bus die klem zat op de as.
Met een sluitring en een paar oude kransjes op de vrijloop kon ik een poelietrekker gebruiken.
Dankzij deze post kon ik mijn body ook eindelijk losmaken en vervangen, waarvoor dank! :-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Graag gedaan.
Ik heb daarna het busje een klein beetje ruimer gemaakt met een ronde vijl, om ellende in de toekomst te voorkomen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie