Ontluchten Magura MT8.....wat doe ik fout

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het trieste is dat dit verhaal precies hetzelfde klinkt als mijn Magura Louis-ervaring uit 2003.
En dat speelde ook in 2003 (en 2004 en 2005), om misverstanden te voorkomen.
Te gek voor woorden dat een zichzelfrespecterende fabrikant hier 13 jaar later nog/alweer mee zit te klooien.
De garantie was OK, maar daar koop je niets voor, als je in de Alpen staat, of de vogezen, of aan de Cote d'Azur.
Want die dingen gingen nooit in NL kapot, altijd in het buitenland :evil:
Na wat omzwervingen via Formula en Avid bij Shimano terecht gekomen.
Sindsdien blij met m'n remmen :-q
10x beter voor de halve prijs, wat wil je nog meer ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ik heb hetzelfde gehad met Magura Marta SL remmen vele malen opgestuurd tot ik er helemaal klaar mee was. Formula remmen gekocht, die doen het nog steeds.
Kevin82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 15:33

Ik heb ook al verschillende magura remmen gehad en moet zeggen dat ik steeds tevreden ben geweest...
Het is idd niet zo makkelijk als ze op het filmpje laten zien maar wat bij mij steeds helpt is het volgende:

Dus de remmen ontluchten met het gele plastieken tussen de remklauw. Wanneer er geen lucht meer uitkomt en de remhendel terug dicht gezet is, dan moet je met de spuit nog even wat extra olie in de leiding naar boven duwen. Zeker niet hard doorduwen maar gewoon een beetje meer olie bijduwen. Dan de leiding verwijderen en mag er iets meer olie wegvloeien zonder problemen.

Heb dit al verschillende keren toegepast en nog geen enkele keer problemen gehad. Heb ook al marta, mt en ook de next remmen gehad en wil nooit iets anders meer! 1 Keer een lekkende remklauw gehad en probleemloos hersteld onder garantie door beebikes. Mijn mt's vielen ook onder de terugroepactie en dan heb ik nieuwe remhendels gekregen en hebben ze nog kosteloos mijn leiding aangepast op lengte, zonder meerprijs. Had er zelfs nog een extra set remblokken bijgekregen.

Het feit dat ze alle remmen teruggeroepen hebben en meteen de remhendels vervangen wil zeggen dat ze hun probleem erkennen en er meteen een oplossing voor bieden. De vroegere avid remmen zijn veel problemen mee geweest maar heb nooit een terugroepactie gezien...
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

hmm, de MT8 Next zouden toch echt hele fijne remmen moeten zijn, volgens de reviews weer op niveau van de oude Marta SL remmen en alle kinderziekten van de eerste MT8 verholpen.

Laat ik nou ook net nieuwe MT8 Next hebben gekocht, juist omdat ik de XT remmen niet goed genoeg vind en de oude Marta SL's heerlijk vond als remmen.

Moet ze nog monteren, ben echt benieuwd!
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

Maak je borst maar nat, de leverancier liet ook al weten dat ze niets dan ellende met deze remmen hebben, ik mag ze terugsturen en krijg mn geld terug, zij vechten t uit met Magura.......das dan weer heel netjes
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

Hmm, dacht eerst aan Magura MT5 next, ben nu voor de Formula Cura gegaan.
jorrrie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 17:19

nette afhandeling inderdaad van je leverancier
Kevin82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 5 augustus 2012, 15:33

Ja en nee vind ik... Ik vind het niet echt correct om je geld gewoon terug te geven en jou met een slecht gevoel over het merk te laten zitten. Ik ben er zeker van dat dit dan buiten Magura om zal geregeld worden. Als je leverancier ook nog niet eens de moeite doet om ze degelijk ontlucht ge krijgen dan denk ik dat hij er ook niet veel over weet. Uiteraard is het wel goed dat hij jouw probleem wil verhelpen maar ik zou het liever anders zien. Zoals ik al zei heb ik al vele remmen gehad van Magura en slechts één keer een probleem gehad dat dan ook meteen verholpen werd. Ik kreeg zelfs feedback van Magura Duitsland in het Nederlands.
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

Ik ben tevreden over de leverancier die het belang van haar klant voorop stelt. Resultaat is dat ik Shimano remmen bij m heb gekocht die ik in 3 minuten ingekort en remmend had. Hoe hij het verder regelt zal me een spreekwoordelijke worst zijn en dat vertrouwen in een merk boeit me dan verder ook niet, ik wil gewoon goed werkende remmen hebben die op een normale manier geserviced kunnen worden.
BTW in het hele proces heeft de leverancier een poging gedaan om ze te ontluchten, probleem was opgelost..............tot na drie keer remmen (letterlijk) de handle weer tegen het stuur getrokken werd.
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Toch nog even reageren.

Inmiddels de MT8 Next ingekort en ontlucht en hier vreemd genoeg geen problemen.
Remmen zijn heel bijterig, doch perfect te doseren, voelen (zoals ik het ervaar) echt velen malen beter dan de Shimano XT remmen die ik eraf heb gehaald.

Ik heb dus juist de omgekeerde weg bewandeld, ik wilde iets beters dan XT, die voldeden opzich prima maar haalden het niet bij mijn eerdere ervaringen met Magura Marta SL remmen, ik ben tot nu erg tevreden dus.
Maar eerlijk is eerlijk, even afwachten hoe deze zich op de lange termijn zullen houden.

Moet er overigens we bij zeggen dat ik jaren geleden ook mindere ervaringen heb gehad met de eerste series Marta's, die begonnen stuk voor stuk te lekken. De laatste generaties van de Marta's waren echt heerlijk krachtig en probleemloos, ontluchten en nooit meer naar omkijken. Ik heb ze 6 jaar lang gebruikt op mn oude fiets en ze hebben mij tijdens marathons en fietsvakanties in Alpen en Dolemieten echt nooit in de steek gelaten en ik ben toch niet de lichtste ;-)

Ik doe even een aanname, maar het lijkt er dus op dat alles valt of staat met de serie/lichting die je hebt.
Troep is het toch echt niet.

vasquez schreef:hmm, de MT8 Next zouden toch echt hele fijne remmen moeten zijn, volgens de reviews weer op niveau van de oude Marta SL remmen en alle kinderziekten van de eerste MT8 verholpen.

Laat ik nou ook net nieuwe MT8 Next hebben gekocht, juist omdat ik de XT remmen niet goed genoeg vind en de oude Marta SL's heerlijk vond als remmen.

Moet ze nog monteren, ben echt benieuwd!
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3253
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb er een keer met een e-bike gereden waar ze op zaten, en was diep onder de indruk.
Hier met de mt2 dezelfde problemen, ook onder garantie nieuwe gehad.
Jammer genoeg heb ik dat geld er niet voor over, omdat xt gewoon goed zat is hier.
Ik ga de tip van wat extra er in drukken nog doen.
Ontluchtingsnippel lijkt me trouwens ook wel handig.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

Zal vast 'per definitie' geen troep zijn maar als ik de reacties zo lees is het allesbehalve betrouwbaar. Al kan je goede spullen leveren, als het een gok is of je een goede of slechte set heb vindt ik zo'n merk toch niet betrouwbaar. Verder laten ook de 'positieve' gebruikers weten dat ze erg vaak moeten ontluchten en dat het proces painstaking is.......nee dank je.
Voor de rest ben ik niet zo moeilijk met remmen, ik hou van een hard drukpunt. XT's hebben het probleem van wandelend drukpunt maar doen het wel gewoon altijd. Verder is het belangrijk voor mij dat ze zich in lange afdalingen goed houden, ook daar nog geen slechte ervaringen met shimano, ook niet met SRAM trouwens, en ook niet met de oude martha SL's die daar volgens Magura niet geschikt voor waren ;-)
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

met serie/lichting bedoelde ik overigens de oude MT8 die inderdaad bijna alleen maar slechte reviews krijgen en NIET de nieuwe MT8 Next (...maar eigenlijk bijna alle 'herziene' Next versies) die overwegend lovende reviews krijgen.

Ik geloof je absoluut dat jij minder geode ervaringen hebt maar geef ook aan dat die van mij vooralsnog juist positief is, maar goed, eerlijk is eerlijk, de tijd zal ook mij leren hoe betrouwbaar de MT8 Next remmen zijn, kan ik nu nog te weinig over zeggen.

Ben zelf met remmen ook zeer kritisch, rijd in een auto met bijna 400pk en als iets belangrijk is, zijn het wel remmen ;-)
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Vergeet nog dat ik ook nog een set MTS heb gehad, inderdaad, dat is wel slecht, OMG wat sponzig :-)

Schiet me net te binnen dat ik deze long-term-review van de nieuwe XT remmen vanmiddag toevallig tegenkwam http://www.singletracks.com/blog/mtb-ge ... 3578301450

Pfff, lijkt overal wel iets mee aan de hand :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

vasquez schreef:Pfff, lijkt overal wel iets mee aan de hand :~
Hope!

Bij Hope niet.


:kiss: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie