Specialized onderdelen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
rebyte
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 418
Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
Mijn mountainbike: Alkmaar

Geluk bij een ongeluk. De standaard wielen in je bike met de Specialized Hi low naven blinken niet uit in betrouwbaarheid en zijn ern sluitpost op die bike. Slechte afdichting lagers. Wil je Roval houden? Kijk dan naar Roval Control Trail. Staat een setje op MP voor nog geen 300 euro. Dan heb je een goede set met echt DT binnenwerk.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike :bier:
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Er zitten gewoon alu roval velgen in. Die zouden niet meer dan 50 euro moeten kosten schat ik. Dan nog een uurtje werk voor het omspaken. Ca 100 euro dus. Misschien met crash garantie van Specialized wordt het minder.
galois
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 10:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Fiets weggebracht naar de fietsenwinkel. De fietsenmaker zou met Specialized bellen om te vragen wat dit wiel kost. Incl. de crash-garantie.
Hij belde net terug: 450€!!! Voor alleen het voorwiel???

Gekkenwerk. Het is toch dit type dat ik heb?
https://www.specialized.com/nl/nl/compo ... -29/118028" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost 550 voor beide wielen. En op Marktplaats voor minder dan 200€.

Ik en gezegd dat ik het niet zou doen voor die prijs en op Marktplaats wat zou regelen.

Aangezien hij mij niets kon vertellen over de korting ivm crash garantie, zou hij dat nog navragen en terugbellen.

Denk dat het MP wordt...
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

En zo is de circle weer rond. Een fiets van 2 jaar oud wordt dan al oude rommel. En orgineel eerste montage onderdelen extra duur. Dat is niet altijd een voordeel voor beide partijen lijkt mij.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor dat geld kun je een nieuwe set laten spaken die beter is dan die Rovals.
Maar hij kan er geen ander velgje omheen spaken voor een heel wat vriendelijker prijsje?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
galois
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 10:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Hij had idd andere oplossingen, maar dan zou er verschil zijn tussen voor- en achterwiel. Dat wil ik perse niet...

Ik wacht z'n belletje af...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Het is een beetje onduidelijk allemaal van Specialized.

Ik heb dezelfde fiets als jou, met Roval Alu wielen, niet de control versie dus, zoals ook bij de beschrijving staat.

Sinds dit jaar heeft Specialized bij alle "Comp" modellen opeens wel Roval Control velgen gemonteerd als je de beschrijving moet geloven.
Of dit echt klopt, geen idee.
galois
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 10:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Bijzonder allemaal... Ben zojuist gebeld.

Ze hebben bij Specialized nog een paar voorwielen uit 2015 liggen (bouwjaar van mijn fiets) die ik kan krijgen voor een gereduceerde prijs van 200 euro...

Ik snap er helemaal niets meer van. Als ik mopper dan gaan ze beter zoeken voor mij?

(ik ben altijd erg wantrouwerig naar verkopers, nu ook. Vraag mij af wat het echte verhaal is. De verkoper zegt eerst 450 euro, ik geef aan dat ik dan naar Marktplaats ga. Hij gaat weer met Specialized bellen en Specialized schijnt toch nog wat 'oude' voorwielen te hebben? Of heeft hij met wat vriendjes gebeld die toevallig nog zo'n 'oud' voorwiel hadden liggen?)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Woekerprijs!

Ik zou het toch overwegen. Of een set nieuwe wielen, er staat nog wat op het forum dacht ik.
galois
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 10:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp Carbon

Ik ga het doen. Ik wil dit weekend fietsen en geen zin om nu nog heel veel moeite te doen op MP om 'het juiste setje' te vinden. Of de wielen geen schade hebben, enz.

Ben al blij genoeg dat er geen schade aan het carbon frame is... :-)
Plaats reactie