Avid bleek kit - ontluchtingset hergebruiken

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

Ik heb zo'n jaartje geleden mijn Avid Elixirs ontlucht en ververst met Dot 5.1.
Nu ik de spuiten weer uit de la haalde, waren de slangetjes vrij stug en ondoorzichtig geworden.

Kennelijk niet goed gereinigd na gebruik, maar wat is het (langdurige) effect van Dot-vloeistof op kunststoffen, en kan ik de set nog gewoon gebruiken, of toch maar een nieuwe kopen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het nog werkt, gewoon gebruiken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nieuwe slangetjes?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De lichtdoorlatendheid luistert wel erg nauw! Op het moment dat je de remvloeistof namelijk in het systeem spuit moet er de juiste hoeveel UV-belichting bij komen om de DOT te activeren!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

:lol: daarom ook beter doorzichtige remleidingen gebruiken op je fiets zeker

kan prima, heb al 4 jaar hetzelfde setje in gebruik, ziet er niet meer uit als nieuw maar werkt prima. Misschien wel verstandig om nieuwe dot vloeistof te gebruiken. Kan ook gewoon van de automaterialenzaak.

Na gebruik de spuiten droog maken met een doek/keukenpapier en dan alles goed opbergen in een trommel of ziplock oid (zo doe ik het, geen idee of het verschil maakt als je ze nat in de kast gooit)
Onelo
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: do 15 maart 2012, 01:15
Mijn mountainbike: Focus Superbud 29R 2.0

TenZNL schreef:Nieuwe slangetjes?
Enig idee waar ik dit soort slangetjes zou kunnen vinden. Doe het zelf-zaken konden me niet verder helpen.

Waarom ik de vraag stelde is dat ik me kon voorstellen dat remvloeistof de slangetje of afdichting van de spuiten poreus zou kunnen maken of residu in de slangetjes mee de leidingen in zou kunnen komen, etc. Better save than sorry.

De slangetjes zijn zo hard geworden, dat ik ze met het klemmetje niet meer goed kan afsluiten. Nieuwe slangetjes zij dus sowiezo vereist
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Automaterialenzaak, aquariumzaak (niet super DOT 3/4/5.1 bestendig).
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

zeroground schreef:Automaterialenzaak, aquariumzaak (niet super DOT 3/4/5.1 bestendig).
Idd, een automaterialen zaak kan je zoiets wel voor weinig vinden. En die zijn vaak wat DOT-bestendiger dan bij de aquariumtoko (al heb je daar weer meer kans op goedkoop per meter)
Plaats reactie