Rockshox Reba rl 29 (2015) onderhoud howto

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ejdb
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 26 juli 2010, 09:20
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 29Plus 2015

Mijn Reba rl solo air vork van mijn Bulls uit 2015 is toe aan een servicebeurt.....

Mss ligt het aan mij....maar ik kan geen goede beschrijving vinden voor deze vork....

Zijn er trouwens nog verschillende servicebeurten? Grote beurt/kleine beurt?

Ik vind wel beschrijvingen over het vervangen van de olie.....maar is er verder geen onderhoud nodig?

Volgens mijn lbs stond mijn vork vol met water!!! En nee ik maak hem absoluut niet schoon met hogedrukreiniger. ..

Ze vroegen 120 voor een servicebeurt.....ik ben zelf best handig en vind het ook leuk om dit soort dingen zelf te doen....

Ik zie online wel servicesetje met diverse oringen Enzo maar moet er niet ook iets gebeuren met foamringen en de demper?

Dus als iemand mij aan een goede beschrijving kan helpen van een uitgebreide servicebeurt voor deze vork dan heel graag!!!
Gebruikersavatar
AVW
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 8 december 2014, 20:05
Mijn mountainbike: Radon Slide 150 9.0 HD, Cube SL Road SL

Heb in mijn cube dezelfde reba gehad en ook zelf een servicebeurt uitgevoerd.
Altijd handig om even de handleiding door te nemen zodat je weet hoe de vork in elkaar zit.

Hoeveel km heb je gemaakt sinds je de fiets hebt of sinds je laatste servicebeurt?

Wellicht is het voldoende om een lower leg service te doen. Je volgt dan pagina's 8 tm 10 van bovenstaande handleiding, gevolgd door pagina 31 tm 33 om de vork weer in elkaar te zetten.

Edit: Voor de lowerleg service heb je nieuwe dust seals en foam rings nodig. Deze zitten in deze kit: Service kit Reba vanaf 2014
De o-ringen die erbij zitten zijn nodig als je een grotere beurt zou doen.
Gebruikersavatar
Frenkske
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 23 december 2011, 23:14
Mijn mountainbike: Cube AMS TM

Mijn reba heeft er 6500km op zitten en verliest nu lucht. Ik wil hem servicen. Heb ik genoeg aan voornoemd setje voor lower leg?
Bvd!
... Je zult er maar wonen! ...
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

Ik denk dat je met alleen een lower leg service er nog niet bent. Grote kans dat je air shaft ook nagekeken moet worden. Een full service kost niet veel meer tijd en is heel goed zelf te doen met de manuals van Sram.
Plaats reactie