2015 Rockshox Reba 100mm (29") naar 110/120 te zetten?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

two-one schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef: Bij mijn Reba solo air 2013 (gekocht in aug 2012) zat volgens mij toch echt een een 20mm spacer (en een setje reserve seals, slecht voorteken...).
Op de vorkpoot staan in ieder geval 2 sag metertjes, 80 en 100mm
Maar ik heb 'm 100mm gelaten, dus verder geen ombouw ervaring met deze vork.
Hmm, raar, als ik in de rockshox spare parts catalog kijk, dan staat daar toch echt over die 20mm spacers de volgende tekst: "All-Travel Spacer Kit (not compatible with SID/Reba/Revelation Solo Air Spring)". Ook zijn de air shafts die travel-specific zijn allemaal voor 2013 en oudere reba's en SID, dus ook de jouwe. Weet je zeker dat je geen 2012 dual air versie hebt?
Ik wil niet bekritiseren, alleen even zorgen dat er geen tegenstrijdige informatie in dit thread staat :)
Ik jou ook niet ;) Het is alweer 2 1/2 jaar geleden dat ik 'm uitpakte. plaatje
Er zit maar 1 ventieltje op, echt waar. Ook heb ik 'm al een paar keer opengemaakt voor nieuwe olie en vet.
Dual air zou me wel zijn opgevallen, dus het is zeker soloair.
Maar deze vork heb ik al in juli of begin augustus 2012 ontvangen. Mogelijk was RS nog in de veronderstelling dat ik 'm misschien terug zou willen bouwen ?
Is dit een vreemde eend in de bijt, soort tussengeschoven model ? Reba met de soloair van de Recon???
(dus ik ben genaaid...)
Anyway, de linker dustwiper plopte er uit en hij moet dus toch uit elkaar.
Vork is na dit incidentje vervangen door een 120mm Minute, de Reba ligt in de schuur.
Reserve seals en wipers heb ik nog, zat bij de vork (slecht voorteken?).
Ik ga eens kijken wat ik aantref. Als de vork weer te reanimeren is had OBOM wel interesse.
Na het lezen van deze post wellicht niet meer...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DennisStuy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 19 december 2012, 13:48
Mijn mountainbike: Singlebe Striker SS / Stanton Sherpa

@ThaSingleTrackMastah, bedankt voor de reactie, heb er geen 20mm spacer bijgekregen, wel handig om te weten wat de mogelijkheden zijn met de vork, als hij voor een beurtje uitelkaar gaat kan ik gelijk kijken wat erin zit aan spacers..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DennisStuy schreef:@ThaSingleTrackMastah, bedankt voor de reactie, heb er geen 20mm spacer bijgekregen, wel handig om te weten wat de mogelijkheden zijn met de vork, als hij voor een beurtje uitelkaar gaat kan ik gelijk kijken wat erin zit aan spacers..
Ik begin te twijfelen of mijn vork wel representatief is voor de huidige Reba solo air, zie hier boven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Danton
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 11 november 2017, 13:46
Mijn mountainbike: Bulls Wild FLow 1 (2017)

Heeft de ombouw nog plaatsgevonden?

Ben erg benieuwd naar de ervaringen gezien ik een Reba RL 100mm uit 2016 heb.
Gebruikersavatar
123plons
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 10:32
Mijn mountainbike: Trek Superfly FS 7 2015

ik heb mn Reba RL solo air 2015 heel simpel omgebouwd naar 120mm.

door de airshaft te vervangen. (slecht leverbaar dat wel...) en de spacers in de air kant er uit te halen.

volgens mij is de 2015 en de 2016 het zelfde..


succes met het lezen van de parts catlogus..
Plaats reactie