Liesbreuk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Kleine update; nu zondag zes dagen na de operatie en weinig last meer. Buik doet niet meer pijn, kan weer gewoon rechtop lopen, voorzichtig alweer wat dingen getild (waaronder de kids natuurlijk! ;) ) en voorzichtige wandelingetjes gemaakt. Totaal geen bijwerkingen van de narcose gelukkig (vergeetachtig was ik toch al!! :winkie: ).
Het enige irritante zijn nu al die 'piercings' in mijn buik. 13 stuks dus dat trekt soms een beetje... Woensdag gaan die nietjes er uit dus dan ben ik er van af.

Al met al gaat het super en als 't zo door gaat zit ik eind volgende week alweer voorzichtig op de fiets, joepie!! :-D
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat is goed nieuws. :-q

Succes ermee.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Nou twee en een halve week verder vanmiddag het eerste voorzichtige tochtje gemaakt. 15km met een dikke 300hm's. Voelde goed aan. Zondag weer eens een langer tochtje wagen. Al met al dus "best gelopen".
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Tacbe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 08:33
Mijn mountainbike: Merida One Forty XT-D (2012), Trek Remedy 9 (2013)
Contacteer:

Klinkt al met al voorspoedig.
In november 2011 ook middels kijkoperatie aan liesbreuk geopereerd. Na 1 week kon ik gelukkig weer aan het werk. Maar fietsen heeft toch wel een tijdje geduurt. De kijkoperatie laat maar 3 superkleine littekentjes achter. Helaas is sinds kort de breuk weer terug op dezelfde plaats notabene. Ben toch mooi eerst 2 weken gaan mountainbiken in Spanje v oordat ik weer aan een operatie ga beginnen. Nu toch maar een afspraak maken anders ben ik niet fit voor de volgende mtb trip.
I will not tire, I will not falter and I will not fail
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?n ... e&id=35428
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Tacbe schreef: Helaas is sinds kort de breuk weer terug op dezelfde plaats notabene.
Wow! :o Daar ben je mooi klaar mee! Hebben ze dan geen matje bij jou ingebracht? (Grofweg een stukje 'glasmat' waar je spiervezels aan vastgroeien).

Sterkte er mee!
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Otte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: do 6 oktober 2011, 23:38

Wow jullie gaan snel!
Mijn vader is eind december door middel van de kijkoperatie manier geholpen aan een liesbreuk.
Hij had dan wel links en recht een breuk, maar kan pas sinds vorige week weer volledig werken.
Bedrijfsarts zei ook dat een liesbreuk vaak onderschat wordt en het 3 maanden duurt voordat de matjes goed gehecht zijn.

Dus mijn advies, doe echt rustig aan!
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Zal wel leeftijdsgebonden zijn. Ondertussen meerdere enduro tochtjes gemaakt op de fiets, geklommen en meerdere bergen beklommen op de tourskies zonder problemen (gelukkig!).

Ik denk dat als je gewend bent veel te bewegen je ook weer snel voorzichtig aan kan beginnen. Mijn doc zei toch echt drie weken rustig aan doen.

Maar goed ook want als ik twee, drie weken niet duursport begint m'n hart raar te 'springen' en zegt; kom op joh, van je luie reet af en geef me op m'n flikker! :wink:

Hoop dat je vader snel weer de oude is!
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Tacbe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 08:33
Mijn mountainbike: Merida One Forty XT-D (2012), Trek Remedy 9 (2013)
Contacteer:

mvdlans schreef:
Tacbe schreef: Helaas is sinds kort de breuk weer terug op dezelfde plaats notabene.
Wow! :o Daar ben je mooi klaar mee! Hebben ze dan geen matje bij jou ingebracht? (Grofweg een stukje 'glasmat' waar je spiervezels aan vastgroeien).

Sterkte er mee!
Bedankt!

Yep kijkoperatie en zo'n matje. Blijkbaar toch niet helemaal goed gegaan of weer een nieuwe breuk. Heel toepasselijk vergeleken zij het met een binnenband waar een gaatje in zit. Alleen de liesbreuk plakken ze dus aan de binnenkant. En als het gat groot genoeg is kan er allemaal vetweefsel of zelfs darmen doorheen komen (de bekende bobbel). Zeg maar Green slime of Joes's no Flat :-? In dat laatste geval is afknelling met veel pijn en een acute operatie het risico/gevolg.
Probleem is dat ik nu een operatie steeds uitstel omdat er dan weer een (fiets)vakantie tussen kom. Afgelopen week naar Zuid-Limburg geweest en ik hoop eind mei weer naar Spanje te kunnen. Dus operatie + herstel is dan wat krap . . . Heb er ook (nog) niet zoveel last van vandaar!
I will not tire, I will not falter and I will not fail
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?n ... e&id=35428
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Ja dat ken ik, ik heb met de mijne ook meerdere jaartjes rondgelopen. Maar tijdens een flinke 'verkoudheid' me een breuk gehoest en toen werd die ineens groter :o en kon ik de operatie niet langer uitstellen.
Ik zou zeggen; gelijk na je zomer vakantie de ingreep plannen, dan kan je in september alweer naar de Ardennen oid. :-q
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
sintesibiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: di 3 mei 2011, 11:07
Mijn mountainbike: Trek 8500 650B

Leuk, een liesbreuktopic!

Ik loop zelf al sinds 1999 rond met een liesbreuk. De bobbel (ongeveer de grootte van een pingpongbal) duw ik elke avond weg. Deze komt de volgende dag bij inspanning dan weer langzaam terug. Ik heb er geen pijn aan en heb niet het idee dat het "gat" groter aan het worden is. Ik twijfel of ik er wat aan moet laten doen en of het middel dan niet erger is dan de kwaal...
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Mmmmm, pingpongbal is wel redelijk groot. Dat was de mijne ook en de dokter was er niet erg te spreken over dat ik niet eerder was komen opdagen. Problemen krijg je namelijk als je het stukje darm wat naar buiten toe gedrukt wordt afgekneld komt te zitten en gaat ontsteken = accuut opereren en wie weet dag vakantie......
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Robert88
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 november 2012, 16:28
Mijn mountainbike: houdt van zand en modder!!

Vandaag ook bij de dokter geweest.. Volgende week gesprek in ziekenhuis, dan binnen twee weken opereren. Hoop dat ik er snel bovenop ben en snel terug op de bike zit. Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag!
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen ;)
Tacbe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 08:33
Mijn mountainbike: Merida One Forty XT-D (2012), Trek Remedy 9 (2013)
Contacteer:

Dit kan niet waar zijn!!! :o

Zoals ik eerder schreef . . In nov 2011 geopereerd aan een liesbreuk. In nov 2012 in Gouda een echo laten maken omdat ik weer klachten had. Na enig speurwerk was de diagnose . . een liesbreuk op dezelfde plaats. Kortgeleden naar het liesbreukcentrum in Zeist geweest. Omdat ze in Gouda geen foto's van de echo hadden gemaakt moest ik weer een echo laten maken (lekker efficient allemaal). Diagnose geen liesbreuk! Eeehhhh oke? Nu zeggen ze me ook dat een echo niet 100% is. Dan moet je een MRI-scan ondergaan. De last die ik heb is mogelijk het gevolg van beknelde zenuwen o.i.d.

Voor mij geen MRI scan, geen operatie maar biken totdat klachten verergeren. Net terug uit Duitsland en dat ging zonder problemen!
I will not tire, I will not falter and I will not fail
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?n ... e&id=35428
Bartjuh55
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 18 april 2010, 12:41

mvdlans schreef:Ff een kleine update; operatie is goed verlopen. Dat roesje wat ze je geven was een heerlijk gevoel, ik stond op alle bergen tegelijk! :wink: Ik geloof dat ik een uurtje daarna al weer wakker was. Gelukkig zonder kater want daar kneep ik 'm wel een beetje voor ivm de narcose. Lieve zustertjes om me heen die goed voor me zorgden en aan het einde van de dag weer naar huis.

Pijn viel erg mee, geen pijnstiller nodig gelukkig. Heb nu drie mooie sneetjes onder m'n navel waardoor ze het gaasje naarbinnen hebben gebracht.

Rechtop lopen gaat nog erg lastig en ik lig het grootste gedeelte van de dag nog op de bank. M'n buik voelt namelijk alsof er een olifant op heeft lopen dansen! Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter dus ik denk morgen wel een voorzichtig ommetje te maken.

Fietsen moet ik voorlopig nog niet aan denken! :winkie:
Grappig... Ik ben op 4 of 5 jarige leeftijd geopereerd aan een lies breuk, maar heb rechts onder mn broekrand een grote snee van 5/6 cm zitten in plaats van 3 kleine sneetjes. Heb overigens ook twee keer een liesbreuk gehad, dus die snee is nog een keer open gehaald 1 of 2 jaar later :roll:
Robert88
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: za 10 november 2012, 16:28
Mijn mountainbike: houdt van zand en modder!!

Bij mij hebben ze een snee van tien centimeter moeten maken. Gisteren vijf weken geleden geopereerd. Komend weekend het bos maar weer in! :)
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen ;)
Plaats reactie