Liesbreuk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
laular
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 13:43
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8

RisingX schreef:Ook ik met m'n 26 jaar nu anderhalve week geleden geopereerd aan een liesbreuk. Zoals ik het zelf omschreef, ineens twee bobbels in me broek.

Ben eigenlijk pijnvrij, gelukkig, dus ben benieuwd wanneer ik weer om de fiets kan. Kan niet wachten om de eerste meters van het nieuwe jaar te kunnen maken. Maar ik geef het maar even te tijd om goed te helen en dan rustig opbouwen.

Hoe lang hebben jullie gewacht met de eerste ritten crossen?
Zelf ben ik eind november 2016 geopereerd aan een liesbreuk en ben na 4-5 weken rustig met fietsen begonnen op de hometrainer. De eerste dagen waren vrij korte "ritjes" van ca 5-10 minuten op een rustig tempo, om het lichaam weer aan de fietsbeweging te laten wennen. Van daar uit ben ik langzaam op de weg gaan fietsen, begonnen met 30 minuten. Momenteel (bijna 2 maanden later) fiets ik 1 1/2 uur op de weg in een redelijk tempo. Zodra het winters weer voorbij is ga ik mijn eerste rondje in het bos doen. Belangrijk is vooral na je eigen lichaam luisteren en niet forceren.
RisingX
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 8 september 2010, 14:17

laular schreef:Zelf ben ik eind november 2016 geopereerd aan een liesbreuk en ben na 4-5 weken rustig met fietsen begonnen op de hometrainer. De eerste dagen waren vrij korte "ritjes" van ca 5-10 minuten op een rustig tempo, om het lichaam weer aan de fietsbeweging te laten wennen. Van daar uit ben ik langzaam op de weg gaan fietsen, begonnen met 30 minuten. Momenteel (bijna 2 maanden later) fiets ik 1 1/2 uur op de weg in een redelijk tempo. Zodra het winters weer voorbij is ga ik mijn eerste rondje in het bos doen. Belangrijk is vooral na je eigen lichaam luisteren en niet forceren.
Gewoon fietsen gaf al geen problemen, maar mountainbiken wel. Na de controle een rit gaan maken met het advies aankijken wat gaat en kreeg dus toch last wat wel drie dagen aanhield. Het is dus wel duidelijk dat langzaam opbouwen noodzakelijk is.
leks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 11:36

Ben paar dagen terug geopereerd, nu afwachten hoe mijn lichaam het verwerkt. Fietsmaat die een soortgelijke ingreep heeft gehad, jaartje terug.. geopereerd door dezelfde arts, werkte vandaag al en fietste een 10 dagen later zijn normale rondje op zondag en heb hem er niet/nauwelijks over horen klagen.

Dat is zo te lezen best knap, denk niet dat ik hem dat na ga/kan/wil doen.
Plaats reactie