Diabetes en Mountainbike

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jass
Reporter
Reporter
Berichten: 4080
Lid geworden op: wo 15 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

@Maiko, veel succes, zal je wel lukken.

Toch altijd weer "grappig" om te zien dat na een gebeurtenis, je ineens heel veel meer medische kennis over een bepaald onderwerp opdoet.

Tegen de mensen die in dit topic ook ineens klachten denken te hebben, als je echt bang bent dat je wat hebt, bezoek de huisarts.

Maar veel zit ook tussen de oren, en zo te horen eet en drink jij te weinig onderweg Valley, heb ook wel eens last van een hongerklop op de bike en die symptomen die jij noemt, ken ik!!!
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
KC
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 3 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos - Black and Beautiful
Contacteer:

Jass schreef: Toch altijd weer "grappig" om te zien dat na een gebeurtenis, je ineens heel veel meer medische kennis over een bepaald onderwerp opdoet.
Bespeur ik behoefte aan een nieuw forum: Vinger aan de Pols? :wink:
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'database2.widexs.nl' (1) in /opt/guide/www.mountainbike.nl/HTML/forum/db/mysql4.php on line 48
Could not connect to the database
Rodger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6170
Lid geworden op: do 27 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: <<<<< Yeti AS-X >>>>>
Contacteer:

KC schreef: Bespeur ik behoefte aan een nieuw forum: Vinger aan de Pols? :wink:
Op DP hebben ze ook zo iets gedaan (Medische Vraagbaak) en
ik moet eerlijk zeggen, geen slecht plan.
<3
KC
All rounder
All rounder
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 3 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos - Black and Beautiful
Contacteer:

Rodger schreef:
KC schreef: ....nieuw forum: Vinger aan de Pols?
...geen slecht plan.
Dank je :P
Ik zou zeggen: Let's Ride!
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'database2.widexs.nl' (1) in /opt/guide/www.mountainbike.nl/HTML/forum/db/mysql4.php on line 48
Could not connect to the database
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Bedankt voor alle reacties.

Inmiddels heb ik er een mountainbike weekend in Vielsalm opzitten. Met wisselende gevoelens. Wat me wel duidelijk is dat ik in ieder geval kan blijven fietsen en dat is het allerbelangrijkste voor mij.

Je energie is alleen erg verschillend, en heel belangrijk voor mij is het om goed te blijven eten. Ik gebruik namelijk nu alleen medicijnen die er voor zorgen dat je suiker laag blijft, dus moet je eten, zeker met fietsen als je langere tijd op de fiets zit. Camelback dus helemaal voldouwen met musli repen en ander spul.

Het is voor mij tot nu toe vooral een practisch probleem, ben vandaag helemaal leeg na dit weekend en ben heel erg licht in m`n hoofd. Veel eten dus!

Hopelijk kom ik jullie weer snel allemaal tegen op de fiets! :-q
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Ben een hele tijd off-line geweest vanwege vakantie en een verhuizing en nu val ik toevallig in dit topic. Goed om te horen dat je weet wat je hebt het biken niet hoeft te laten Maiko. Sterkte en misschien dat ik dan weer eens een keer op de bike in Amerongen tegen kom :-q
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Maiko schreef:Het is voor mij tot nu toe vooral een practisch probleem, ben vandaag helemaal leeg na dit weekend en ben heel erg licht in m`n hoofd.
Blij te horen dat je iig weer ff lekker gebiked heb! :-q

Wat dat leeg zijn betreft, daar wil ik ook nog wel een last van hebben. Afgelopen weekend ook in Belgie wezen rijden, en zondagavond was ik ook totaal leeg. Na het avondeten ook nog een flinke hypo gehad.

Mijn fout afgelopen zondag is geweest dat ik met name na het biken niet genoeg gegeten heb. Ondanks al het eten dat je onderweg doet spreek je tijdens het biken toch vaak een deel van je reserves aan. In de uren na de inspanning gaat je lichaam deze reserves weer aanvullen, waardoor je bloedsuiker nog wel eens gaat dalen. Ik heb gemerkt dat het helpt om de middag en avond na het biken stevig te eten (met name koolhydraatrijk voedsel) en met name met het avondeten wat minder insuline te spuiten.

Succes !
Eat, sleep, ride, repeat
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Probleem bij mij is dan ook dat ik medicijnen gebruik, die kan je minder goed sturen. Ik moet dus ook erg letten op wat ik eet, en vooral wanneer ik eet.

Nu eerst op vakantie! Na m`n vakantie ben ik weer in Amerongen te vinden!

groet!
Plaats reactie