Diabetes en mountainbiken...

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Leuk dat hier een topic over is. Kom hem nu pas tegen. Ik zelf heb diabetes vanaf mijn 15e. Type 1. Fanatiek sporter. Altijd 3 keer in de week voetbal. En sinds 2 jaar ook minimaal 1 keer in de week mountainbiken daarbij. Ik heb eigenlijk nooit problemen met mijn waardes. Ik spuit gewoon een aantal eenheden minder voor ik ga sporten en met mtb heb ik altijd een bidon met isostar bij me. Verder na het sporten goed eten. Ik merk wel dat door al het sporten de insuline behoefte veel minder word. Mijn Hba1c is het afgelopen 1,5 jaar niet boven de 7,0 geweest.
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Ik ken in mijn woonplaats nog 2 mountainbikers met diabetes. Wellicht een idee om eens met zijn allen een mooie route te rijden in het voorjaar en ervaringen uit te wisselen?
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

En waar is dat?
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Ik zit zelf in Flevoland, maar ik doelde op een willekeurige route in het land. De heuvelrug, Schoorl, Zeddam, Limburg.
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Goed idee
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

+1 lijkt me ook wel wat om een gezamelijk tochtje te maken
Laatst gewijzigd door h67racing op wo 3 februari 2016, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

http://www.pedalamagazine.nl/2016/02/01 ... s-gezocht/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heren maken ook nog wel een kans.
Plaats reactie