Het Tacx verzameltopic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
BSM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 862
Lid geworden op: vr 2 februari 2007, 10:03
Mijn mountainbike: F-SI 29-er / Wilier (La Triestina) Lampre
Contacteer:

Binnen hoeveeltijd is het nog zinvol een hersteltraining op de tacx te doen.
Zijd daar richtlijnen voor? Of tips?
Veni, vidi, vici
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Hersteltraining doe je meestal 1 dag later in D1.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

De tijd tussen een herstel training ligt ook aan de intensiteit. Maar IDD meestal een dag later, alleen opteer ik voor de D0......
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

TTS 3.0 is uitgekomen. Zie http://www.tacxvr.com/nl/products/tacx- ... oftware-ii" onclick="window.open(this.href);return false;

TTs 3.0 is dus een heel nieuwe software versie. Heb je momenteel versie 2, dan kan je kiezen voor de update en is dus goedkoper.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nice, wil het op de BM wel eens live zien. Neem dan ook een GPX'je mee om ze laten zien dat het echt werkt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Mooi dat er nieuwe software uit is. Zelf gebruik ik nog TTS versie 1.3.2.0 en die werkt probleemloos. Wel jammer dat ondanks dat ik mijn Tacx minder dan een jaar geleden heb gekocht toch het volle pond moet betalen voor versie 3.

Het fietsen van GPX bestanden gaat trouwens ook prima met versie 1.3.2.0
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Kane schreef:De tijd tussen een herstel training ligt ook aan de intensiteit. Maar IDD meestal een dag later, alleen opteer ik voor de D0......
Het is maar hoe je je zones definieert. Bij mij begint eea bij zone 1.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Gebruikersavatar
robko
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 18:38

Heren,

iemand ervaring met de Tacx rollenbank? Lijkt me zo heerlijk simpel. Racefiets erop, cd'tje aan, hartslagmetertje om en knallen maar.....

maar ik kan het mis hebben natuurlijk....


groet'n
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

ik denk zo nagenoeg iedereen die hier dit topix leest. Ja zo simpel is het. Echt realistisch is het natuurlijk niet, maar je kunt wel heel doelgericht (afstand, tijd, vermogen, trainingsschema's) trainen. De video's vind ik zelf tot nu niet echt zinvol.
martijnvang
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 20:45
Mijn mountainbike: merida o.nine pro xt edition

ik heb de tacx deze week ook alweer klaar gemaakt. heb er al een training van 4 uur opzitten.
het is gewoon puur om mijn conditie bij te houden zodat ik in het voorjaar er weer tegen aan kan.
meestal als ik op de tacx zit geef ik mezelf een interval training.
een echte biker heeft weinig z'n rem nodig :wink:
maar het zou wel fijn zijn als hij goed werkt, vooral in de bergen :D
Gebruikersavatar
MLW
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 00:09
Mijn mountainbike: Epic 29er

Livio Livius schreef:
Kane schreef:De tijd tussen een herstel training ligt ook aan de intensiteit. Maar IDD meestal een dag later, alleen opteer ik voor de D0......
Het is maar hoe je je zones definieert. Bij mij begint eea bij zone 1.
Over het algemeen wordt D1 aangeduid met de eerste duurtrainingszone. Alles daaronder is herstel. Allemaal afhankelijk dus van je eigen waarden (vastgesteld met een inspanningstest). Ik ziel veel renners die zeggen een hersteltraining te doen en dan vrolijk in D1 (duurtraining rijden). Opletten dus!
Even heel kort door de bocht zit een hersteltraining onder HF 120. En ja dat is lekker relaxed. 90-100 rpm lekker draaien. (Een té hoog beentempo is ook niet de bedoeling)
Het ligt altijd aan de banden!
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

...deze jongen heeft zijn tacx de vorige week ook weer afgestoft, gewoon om te draaien en af te spekken, zit nu in periode van actieve rust en half november draai ik ook de weg weer op...
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Uncle Knobby schreef:...deze jongen heeft zijn tacx de vorige week ook weer afgestoft, gewoon om te draaien en af te spekken, zit nu in periode van actieve rust en half november draai ik ook de weg weer op...
Korte periode voor de Tacx.
Mijn racefiets heeft m'n (nieuwe) Taxc niet echt gevoeld en als ik naar het weer komend weekend kijk zal dat nog even moeten wachten.
Als hij de Tacx opgaat zal het toch zeker tot richting begin maart zo blijven of het moet ineens extreem lekker weer worden voor de racefiets. Die tussentijd pak ik de pekelbak wel even voor de weg.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Uncle Knobby
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 23:51
Mijn mountainbike: GAZELLE Custom/ P20/ BREEZER/KOGA/ KOGA carbon Team/ Peugeot fillet Team/ Road Logic/ GRISLEY Team

Fred (mtb-sport) schreef:Korte periode voor de Tacx.
...het ''tacxen'' gaat gewoon door hoor, maar ik streef er vanaf half november wel naar ieder weekeinde een duurtraining op de weg te doen, in januari komen daar nog wat elementen als interval bij en dan komen ook de eerste trainingswedstrijden er al weer aan en in februari de zaterdagcompetitie en de Salland-IJsselcombinatie... en dan hoop ik er klaar voor te zijn... :-q
Bar-End

Member ''Vancouver Connection''
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5760
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Vandaag m'n Tacxhok en oude PC (is nu een echt fietscomputer) alvast een beetje ingericht voor komende periode.
Alle VR DVD's er op en beetje spelen.
Zit nu alleen met de vraag: Iemand al ervaringen met de TTS tov de standaard VR software (die meegeleverd is).
Waar ik nieuwsgierig naar ben of de TTS nu zoveel meer kan bieden dan wat ik nu heb (VR, Catalyst, RLV en Analyseer).
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie