Het Tacx verzameltopic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Het is (dus?) niet alleen Tacx waar het dunnetjes is....
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Klopt, maar MTB'en op Tacx is te kleine markt voor. Tacxen is puur trappen zonder hindernissen, jumps etc.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Henrik
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 15 augustus 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Groen en zwart!

De weg-films zijn in mijn ogen ook beperkt 'leuk'. Heb zelf een Tacx Fortius en zit er rond de 3x per week op. Toen ik hem kocht zat er een redelijke stapel weg-films bij, waarbij ik dit eigenlijk maar zelden gebruik, als ik ze al gebruik is dit zonder 'beeld' maar voor de trainingsintensiteit.

Het fijne van de software is (en dat zou ook bij andere zo kunnen zijn, geen idee) dat je zelf heel erg makkelijk een mooie (interval)training kunt maken. Filmpje (zo'n ding op een dvd, oud concept, klopt...) er in en gaan met die banaan :)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Anders eens kijken op UIcycling. Daar heb ik vorig jaar een maandje mee
getest en deze bevalt prima, ook valt het op dat ze meer mtb filmpjes aan
het maken zijn.
Col de Sarenne onverhard etc.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Ik heb sinds een aantal dagen een tacx vortex smart full in mijn bezit en heb er nu drie keer op gefietst.

Heb een aantal vragen aan Vortex bezitters, kon er op internet niets duidelijks over vinden.
Heb een tablethouder aangeschaft voor mijn android based tablet, heb ook de TTS4 met ANT+ antenne maar wil eerst de mogelijkheden van de tablet leren kennen.

Moet je elke keer als je gaat fietsen de trainer kalibreren?(met tablet)
Het lukt mij nooit om het pijltje exact in het midden te krijgen van het groene gedeelte, iemand nog tips of komt het niet zo nauw?

Heb de trainer primair aangeschaft om minimaal 10kg af te vallen zodat het klimmen op de mtb op mijn homeparcours Leersum makkelijker en zonder blessures gaat.
Iemand nog tips over de trainingschema's die reeds in de cycle app aanwezig zijn.

Daarnaast wil ik fietsen op de trainer aantrekkelijk maken, Zwift en Trainerroad hebben geen android app's.
Overigens zag ik in de app store wel een Zwift app die je koppelt aan je windows account
Ook de bovenstaande tip van Pat kan vlgs mijn alleen op de pc of iPad.
Kan iemand mij daar verder mee helpen?

Overigens kan ik natuurlijk mijn windows pc icm de tacx trainerssoftware 4 gebruiken, ik moet dan mijn hele kamer elke keer ombouwen.
Aansturing via tablet heeft momenteel mijn voorkeur.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Kalibreren hoeft niet elke keer in het groen is voldoende of je moet nog problemen ondervinden wel zorgen dat je band goed op druk is 8bar .
Tis wat !
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor wie denkt dat Tacxen vervelend is, onderstaand plaatje.
Afbeelding
Overigens is en blijft dat Zwift een leuke aanvulling op het indoorbiken. Met op extra scherm en boxen concerten bekijken, is er op het grotere scherm genoeg te "beleven".
Voorbeeldje van 15-1 https://www.youtube.com/watch?v=Iem-GpF2LqI
Vandaag met paar bidons, 2 snelle Jelles was het ipv 4 uur buiten in de nattigheid/modder toch 3 uurtjes binnen goed uit te houden.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
PijnJoh
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: do 23 september 2010, 17:13
Mijn mountainbike: Specialized Camber FSR

Uicycling ziet er leuk uit. Ook de coach erbij stimuleert denk ik wel.
Ik mis wel de integratie naar de aanstuurbare fietstrainer. Zou mooi zijn als de weerstand vanuit de "film" geregeld wordt.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Leuke van de Tacx / Zwift / Strava (Flyby) is dat je bekenden van het forum / marathonwereldje tegen komt onderweg. In dit geval Faxe.
Check deze link https://t.co/stzDFq0PN0 vanaf 10:12:49
Afbeelding
Hier naast elkaar

Afbeelding
Even zwaaien.

Op deze manier verveel je je niet echt onderweg, zeker niet met al die afleiding en Snow (onze kat) als toeschouwer. https://www.youtube.com/watch?v=oDYygT8FYPE
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Zelfs een beetje anoniem fietsen op internet lukt al niet meer :evil:

Ben ook erg enthousiast over Zwift. Kon me ook altijd goed vermaken met de Tacx video's maar dit is nog wel een stuk leuker. Heb de Tacx fortius verkocht en een Wahoo Kickr gekocht om te kunnen Zwiften 8)
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Had je wel door dat ik het was? Enne, volgende keer terug zwaaien......
Maar Zwift geeft extra stimulans aan het fietsen binnen.
Zelf mijn oude Tacx verkocht en de goedkoopste Tacx VR (Fortius) voor terug gekocht, voldoet goed.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Gisteren mijn Zwift trail periode vol gereden op mijn Tacx Vortex Smart Full Connect, 50km is wel erg kort. :D
Ben erg te spreken over deze fietsgame, vooral de workoutuitbreidingen had ik niet verwacht dus m.i heb je geen trainerroad meer nodig.
Hoop wel dat ze snel met een android versie komen zodat ik de game kan spelen op mijn tablet die in de tablethouder aan mijn stuur zit.

Iemand ervaring met de TTS4, wat een drama is dat zeg, krijg het niet werkend op mijn computer.
Ook in TTS4 heb je een multiplayer fietsgame omgeving, is dat vergelijkbaar met Zwift?
Laatst gewijzigd door futura op ma 22 februari 2016, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Ik heb TTS4, maar kon het prima installeren op (oudere) PC onder Windows 7 64 bit. Wel 1 Gb grafisch, quad core i7 en 8 Gb intern geheugen. PC puur en alleen voor de Tacx, geen andere rommel er op.
Dan werkt het goed.
Multiplayer is bij Tacx nooit goed van de grond gekomen, dan ben je met Zwift beter uit.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef:Had je wel door dat ik het was? Enne, volgende keer terug zwaaien......
Maar Zwift geeft extra stimulans aan het fietsen binnen.
Zelf mijn oude Tacx verkocht en de goedkoopste Tacx VR (Fortius) voor terug gekocht, voldoet goed.

Had je zeker wel herkent. Om te zwaaien drukte ik op de verkeerde knop op mijn Ipad. Als het goed is heb ik naar je gebeld :lol:

Heb je in plaats van de Fortius niet een andere Tacx gekocht?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Was inderdaad de de Vortex Smart T2180, door elkaar gehaald (ouderdom....)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie