Gebruik van deet

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Anderhalve maand terug ook een tekenbeet gehad en een "prachtige" vlek erbij na een paar weken!
AB gekregen en vlek is weg, maar behoorlijk geschrokken....
Fiets nu hier lokaal met beenstukken aan ivm singletracks in de heide enz...
Amerongen en dergelijke durf ik nog wel zonder te fietsen!
Tekenspul helpt ook niet altijd, want dat had ik op toen ik gebeten werd.

Weet van dichtbij hoe het is om Lyme te hebben voor lange tijd, dus onzeker is checken!

Grtz
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Als je een teek aantreft dan is het goed om die even te melden bij tekenradar.nl :-q
Daar kan je ook kwijt of je wel/niet ziek bent geworden.
Door de grote getallen meldingen krijgt de wetenschap betrouwbare inzichten in de verspreiding en het gedrag van (al dan niet besmette) teken. Daarbij helpt het ook om een gefundeerde ratio te bepalen tussen het aantal beten en het aantal infecties.
Ja, doei !
Gebruikersavatar
Glenn-biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 659
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 02:22
Mijn mountainbike: Is een bij elkaar geraapt zooitje

Nog een goede reden om benen te scheren. Met gladden benen hebben ze minder houvast.

Ik fiets veel met mijn hond rond wat vijvers, hier staat hoog gras. Ik zit er altijd in om met de bal in de vijver te gooien. Hond zat dit voorjaar stampvol met teken. De enige teek die ik opliep was omdat ik op dat moment compressiekousen aan had. Teek had zich vastgegrepen en door de sok gebeten.

Tot aan toen geen enkele last van teken omdat ik benen scheer. Als ik er 1 zie lopen veeg ik m zo van mn ledematen af.

Tis niet alleen om erbij te horen dus ;).
Plaats reactie