Welke spinning Bike aanschaffen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Rickert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 19 april 2009, 22:47
Mijn mountainbike: 29"
Contacteer:

Beste allen,
ik zoek een goede spinning bike. Ben zelf bekend met een Schwinn op de sportschool. Maar wil er nu eentje thuis hebben.

Ik denk aan;
-Schwinn
-Joy Sport
-DKN

Kan iemand mij iets zinnigs vertellen om de keuze iets makkelijker te maken? Ik ben vooral geinterresseerd in de verschillen per fiets.
Mijn dank is groot,
Rickert
"Boomwortels op Schoorl moet je serieus nemen"
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Gewoon een 2e hands shwinn of zoiets zoeken die voor meer als hobbygebruik is.

Heb toen zelf ook rondgekeken voor een joysport of dkn maar die trapas liep niet zo mooi als de schwinns van de sportschool, heb toen dus maar een 2e hands schwinn gekocht.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Raymond__
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: za 28 april 2007, 16:34
Mijn mountainbike: Mountainbike: Specialized Stumpjumper -- Racefiets: Giant TCR Limited

schwinn is altijd wel fijn. Je kunt misschien eens op een sportschool rondvragen of ze oude spinning bikes niet voor een goedkoop prijsje wegdoen. Deze zijn (in de meeste gevallen) altijd netjes onderhouden en omdat zij ze met grote aantallen hebben ingekocht, niet duur.
Pain is temporary, quitting lasts forever
adirem
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1165
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 21:59
Mijn mountainbike: On-One carbon race 29er
Contacteer:

Ik heb thuis een Bodybike, fijne fiets die
a: praktisch onderhoudsvrij is
b: uitermate stil is
c: een vrij zwaar vliegwiel heeft, dus stabiele fietsbeweging

wel wat lastiger 2e hands te krijgen,maar zeker de moeite waard om op je lijstje te zetten
kijk maar eens op:
http://www.bodybike.dk/shop/default.asp" target="_blank
wie zijn fiets poetst, kan hem ook weer vies maken
Juro
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: di 2 december 2008, 20:51
Mijn mountainbike: Rose MR. BIG Custom Team Edition

Kijk dan eens hier:

http://www.occasionfitness.nl/spinning- ... cling.html

Deze komen uit sportscholen.
SforZ Sports
www.sforzsports.nl
Turbotijn
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 8 april 2009, 09:25
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works 29 2016
Contacteer:

Wij hebben de Spinner NXT van Star Tac en gekocht, net na de Spinningmarathon Spinning Experience. Deze was 1 keer gebruikt en hieroor afepriijsd.
Het is een dure fiets, maar een betere kan je echt niet vinden.
Zie: http://www.spinning.com/spinning-ema-sh ... ke-nxt.asp" target="_blank
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Pff.. weet zo uit me hoofd niet welke wij thuis hebben staan.

Weet wel dat het met een riem aandrijving is ipv een ketting. Ideaal!
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
vasquez
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 851
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon

Heb hier zelf een Tomahwawk ICE staan, via marktplaats rechstreeks bij een sportschool vandaag gehaald.

is qua prijs veel gunstiger dan de prijzen in bovenstaande links ;-)
stefanelshof
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 28 december 2007, 11:13

Rickert schreef:Beste allen,
ik zoek een goede spinning bike. Ben zelf bekend met een Schwinn op de sportschool. Maar wil er nu eentje thuis hebben.

Ik denk aan;
-Schwinn
-Joy Sport
-DKN

Kan iemand mij iets zinnigs vertellen om de keuze iets makkelijker te maken? Ik ben vooral geinterresseerd in de verschillen per fiets.
Mijn dank is groot,
Rickert
Hoi rickert,
ben benieuwd welke keuze je hebt gemaakr, ik ben op dit moment op zoek naar een spinningbike en heb net als jij ervaring met een schwinn op de sportschool.

misschien heb je nog handige tips, die jij hebt over gehouden van jou zoektocht.

mvg Stefan Elshof
tekkie2009
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Scott genius 10 RC carbon

Zag laatst ook een Spinning bike bij de Aldi.. te koop, helemaal compleet, en met digitaal beeldscherm..

voor 250 Euro
Life is what you make it, celebrate it.. (talk Talk )
maw geniet van het leven , het duurt maar even ..
ERT7500
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 23:11
Mijn mountainbike: Scott Scale 930 2020
Contacteer:

Geen idee of je nog op zoek bent, aangezien je post al een tijdje loopt, maar ik kan je een spinningbike van Kenny Joyce zeker aanraden. Zelf heb ik de 790b een paar weken bij Helisport gekocht en moet zeggen dat ie mij prima bevalt. Alles is perfect in te stellen, zelfs het stuur kun je naar voren en naar achteren afstellen. Aandrijving via snaar, dus niet dat geratle van een met ketting of het gerommel van een Tacx trainer. Prijs was 550,00 euro.
Kan hem je zeker aanraden. Goede en stevige constuctie.

Mvg,

Jeroen
Lekker genieten!!!
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

tekkie2009 schreef:Zag laatst ook een Spinning bike bij de Aldi.. te koop, helemaal compleet, en met digitaal beeldscherm..

voor 250 Euro
Mijn ervaring is dat je die beter kunt laten staan.
In eerste instantie zijn ze super maar na een jaar of wat begint de ellende. Heb er zelf ook ooit een aangeschaft en er veel plezier aan gehad - 40 kilo kwijt in een jaar. Echter, na een jaar was het einde computer en printplaat (a.g.v. een explosie) Onder garantie vervangende onderdelen gekregen.
Na een half jaar (anno nu) geeft ie weer de brui eraan - bij het aanzetten staat ie op max. vermogen en is niet meer terug te zetten. Wederom vervangende printplaat en kabels gekregen, maar niks werkt.
Contact gehad ivm. de nog lopende garantie (een termijn van 3 jaar), maar daaruit blijkt dat zij hier 1: geen servicepunten hebben, 3: zij van mening zijn niks meer te kunnen doen, 3: zij denken dat je terug moet naar het verkooppunt. Daar zit je dan met je toch wel geprijsde spinbike die je alleen nog kunt gebruiken als boekenlegger. Of je moet em kunnen verkopen aan een Sven Kramer die toch al meterdikke bovenbenen heeft....maar da's niet reëel.
ATG
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 12:33
Mijn mountainbike: cannondale rush 5 - 2009

Ik heb deze, Greg Lemond Revmaster

Eerst getwijfeld over een tacx maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik in de veronderstelling leef dat ik daarmee mijn racefiets naar z'n grootje zou helpen. Een mountainbike op zo'n ding... ik zie het niet voor me.

Dit is echt een superding. Stabiel, onderhoudsvrij en als je wil kun je er volledig kapot op gaan! Nog geen seconde spijt van gehad.

tweedehands gekocht, voor ong. 300 euro. zonder toeters en bellen (hartslagmeter klik ik er zelf op) van iemand die ze opkoopt en opknapt. een keer op de sportschool en een a twee keer per week een uurtje op zolder met muziek op of 24 kitchen op tv voor mijn neus.

Afbeelding

Niet twijfelen over allerlei lichter uitgevoerde spinbikes van duitse discounters. Niet doen deze gaan binnen korte termijn gewoon stuk.
CYCLO
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Ik heb een Dkn Eclipse, kost een paar duiten maar dan heb je wel wat.
Resist much, obey little.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

Paar pod-castjes er op, en gaan: http://trihardistpodcast.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb in Druten een Kenny Joyce Vortec 900 (25kg vliegwiel) aangeschaft, voor het najaar (en als ik laat thuis kom).
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Plaats reactie