Kleine 30km, dat doe ik zo'n 2 á 3 keer in de week (moet het wel mooi weer zijn).
Ik ben systeembeheerder op een IT afdeling, dus alleen mijn vingers bewegen
Op de fiets kom je lekker fit op je werk aan, zelf als je slecht hebt geslapen!
aanrader!
Op de mountainbike naar het werk
- QriZ
- Extreme Biker
- Berichten: 680
- Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
- Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014
Ik ben ontwerper dus zit ook de hele dag achter de Mac
Vandaag voor de 2e keer geweest; heerlijk! en weer 60 kilometer op de teller!
Je komt inderdaad erg fris aan op het werk, waar ik eerst heel gaar/geirriteerd aan kwam van die $%W^&-files
Vandaag voor de 2e keer geweest; heerlijk! en weer 60 kilometer op de teller!
Je komt inderdaad erg fris aan op het werk, waar ik eerst heel gaar/geirriteerd aan kwam van die $%W^&-files
Gaat het nu weer over het fietsen?
Ik ga op verschillende fietsen .....9 km heen en 9 km terug.
Op de stadsfiets een normaal tempo
Als ik op de MTB, Race of Cyclo ga dan is het 9 km volle sprint naar mijn werk en s'avonds weer volle bak terug
Ook ik kan mij douchen op het werk
Op de stadsfiets een normaal tempo
Als ik op de MTB, Race of Cyclo ga dan is het 9 km volle sprint naar mijn werk en s'avonds weer volle bak terug
Ook ik kan mij douchen op het werk
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
-
- Extreme Biker
- Berichten: 606
- Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
- Contacteer:
Tot voor kort fietste ik elke dag naar m'n werk (15 km enkele reis). Ik heb een (prive)douche op het werk...ideaal! Nu ik ook aan thaiboksen doe, ga ik 2 keer per week met de auto, anders ben ik niet op tijd voor de training.
Fiets slijt inderdaad wel erg snel zoals al eerder werd aangegeven. Ik heb een vrije oude MTB (tweede hands gekocht) en het was voor mij wel een reden even nog geen nieuwe MTB aan te schaffen. Ik heb helaas geen ruimte voor 2 fietsen (heb nu gewoon een extra wielset). Onderhoud is minder dan wanneer je paar een keer keer per week echt mountainbiked, maar na nat weer maak ik de ketting/derailleur wel droog en breng ik weer nieuwe ketting olie aan.
Ik probeer ook variatie aan te brengen; af en toe intervallen, de ene keer een licht verzet, dan weer een hoog verzet.
Fiets slijt inderdaad wel erg snel zoals al eerder werd aangegeven. Ik heb een vrije oude MTB (tweede hands gekocht) en het was voor mij wel een reden even nog geen nieuwe MTB aan te schaffen. Ik heb helaas geen ruimte voor 2 fietsen (heb nu gewoon een extra wielset). Onderhoud is minder dan wanneer je paar een keer keer per week echt mountainbiked, maar na nat weer maak ik de ketting/derailleur wel droog en breng ik weer nieuwe ketting olie aan.
Ik probeer ook variatie aan te brengen; af en toe intervallen, de ene keer een licht verzet, dan weer een hoog verzet.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 299
- Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
- Mijn mountainbike: VN
Die extra slijtage is idd een pain in the ass. Als het een vervangen is gaat het volgende kapot. Ben nu aan een freewheel toe geloof ik, maakt erg rare tikken bij aanzetten.
MTB should be muddy!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 299
- Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 19:08
- Mijn mountainbike: VN
Cross trouwens 22km per dag met stemmingsafhankelijke snelheden. Op m'n nog enige fiets, ben een zeer moddervette S-works Epic aan het samenstellen voor het echte werk. Dan kan de NRS als "oud" beschouwd worden en boeien de kleine imperfecties niet meer.
MTB should be muddy!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 851
- Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 13:05
- Mijn mountainbike: Transition Smuggler + Specialized Epic Marathon
Same here....
Elke dag 14km woon-werkverkeer op de fiets.
Heb ik eerst altijd gedaan op een oude batavus mtb, daarna nog een maand of 3 op een gloednieuwe mtb volgehouden maar werd me al snel te gek/duur.
Teveel slijtage en kans op diefstal, is het me niet waard!
Nu dus weer lekker op een autentieke heren-opoefiets van 25 jaar oud
Fietst niet lekkerder maar is eigenlijk wel handiger, word mn kleding tenminste niet vies.
Als het regent blijf ik thuiswerken of ga ik met de auto.
Elke dag 14km woon-werkverkeer op de fiets.
Heb ik eerst altijd gedaan op een oude batavus mtb, daarna nog een maand of 3 op een gloednieuwe mtb volgehouden maar werd me al snel te gek/duur.
Teveel slijtage en kans op diefstal, is het me niet waard!
Nu dus weer lekker op een autentieke heren-opoefiets van 25 jaar oud
Fietst niet lekkerder maar is eigenlijk wel handiger, word mn kleding tenminste niet vies.
Als het regent blijf ik thuiswerken of ga ik met de auto.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 606
- Lid geworden op: zo 28 april 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: Stanton Sherpa Gen 3
- Contacteer:
Dan fiets je dus niet zoveel .vasquez schreef:Same here....
Elke dag 14km woon-werkverkeer op de fiets.
Heb ik eerst altijd gedaan op een oude batavus mtb, daarna nog een maand of 3 op een gloednieuwe mtb volgehouden maar werd me al snel te gek/duur.
Teveel slijtage en kans op diefstal, is het me niet waard!
Nu dus weer lekker op een autentieke heren-opoefiets van 25 jaar oud
Fietst niet lekkerder maar is eigenlijk wel handiger, word mn kleding tenminste niet vies.
Als het regent blijf ik thuiswerken of ga ik met de auto.
Better to die on your feet than live on your knees - Emiliano Zapata
-
- Extreme Biker
- Berichten: 734
- Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
- Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
- Contacteer:
Voor mij is het 3 kilometer...
Nu echter een mooie route van 10 kilometer heen (80 % onverhard) en als het lekker weer is meteen mijn trainingsroute op de terugweg (30 tot 60 kilometer)
Nu echter een mooie route van 10 kilometer heen (80 % onverhard) en als het lekker weer is meteen mijn trainingsroute op de terugweg (30 tot 60 kilometer)
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
-
- Pro Biker
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
- Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019
Ik probeer ook vaak met de fiets te gaan. Met name in de vroege dienst. Dan zit ik al om ongeveer 06:00 uur op de fiets en dan op het werk lekker douchen. En als ik dan om 15:00 klaar ben nog even een mooie route rijden. (meerssen of valkenburg). Wat betreft het schoonmaken dat doe ik dus wel iedere keer. (nu een keer niet in de winter en meteen vette roest op de pedalen). Ik heb wel de gelegenheid om de fiets binnen te wassen op de was plaats van het werk. Dat is dus ideaal.
HAPPY TRAILS!
- Leonard.
- All rounder
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 23 maart 2009, 22:27
- Mijn mountainbike: Rotterdam
- Contacteer:
Het is niet werk, maar ik ga wel elke dag op de fiets naar school. 25km per dag x 5 dagen is 125km per week! Sinds ik dat doe is mijn conditie er merkbaar op vooruit gegaan. En het is nog lekker ook als je niet in zo'n gare bus zit.
- Pike
- Extreme Biker
- Berichten: 771
- Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
- Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon
Hey Qriz,
Ik fiets ook zeker gemiddeld meer dan 4 dagen per week naar me werk. Heb er wel eens over nagedacht om het op me mtb te doen (lekker hard knallen), maar het is nog geen 5km, dus dat is eigenlijk waanzin.
Het klinkt gek, maar af en toe denk ik wel eens: woonde ik maar een stuk verder van me werk, dan kon ik lekker een stuk verder fietsen, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want dan kan ik net zo goed 10km om fietsen elke dag, dat is eigenlijk hetzelfde. Maar op een of andere manier doe ik dat niet
Vorige week trouwens wel al 2x(!) door de weeks na werktijd als een gek naar huis gefietst en tot het donker werd gemountainbiked. Wat echt super zo weer voor het eerst dit jaar, alleen jammer dat het deze week dan weer baggerweer is de hele week, dan heb ik er een stuk minder zin in na een dag werken
Off topic: fiets je nog weleens met atbbikers? Heb laatst Drunen meegereden met ze, was wel weer een keer leuk. Denk dat ik binnenkort nog wel een keer mee ga.
Ik fiets ook zeker gemiddeld meer dan 4 dagen per week naar me werk. Heb er wel eens over nagedacht om het op me mtb te doen (lekker hard knallen), maar het is nog geen 5km, dus dat is eigenlijk waanzin.
Het klinkt gek, maar af en toe denk ik wel eens: woonde ik maar een stuk verder van me werk, dan kon ik lekker een stuk verder fietsen, maar dat slaat natuurlijk nergens op, want dan kan ik net zo goed 10km om fietsen elke dag, dat is eigenlijk hetzelfde. Maar op een of andere manier doe ik dat niet
Vorige week trouwens wel al 2x(!) door de weeks na werktijd als een gek naar huis gefietst en tot het donker werd gemountainbiked. Wat echt super zo weer voor het eerst dit jaar, alleen jammer dat het deze week dan weer baggerweer is de hele week, dan heb ik er een stuk minder zin in na een dag werken
Off topic: fiets je nog weleens met atbbikers? Heb laatst Drunen meegereden met ze, was wel weer een keer leuk. Denk dat ik binnenkort nog wel een keer mee ga.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
En waarom zou er overtraining ontstaan door eentonigheid?kajhpc schreef:Ik heb het ook een tijdlang gedaan, op de MTB of racefiets naar het werk. 2 tot 3 maal per week, 40km voor een enkele reis.
Vooral als je er net mee begint, missen de extra kilometers hun uitwerking niet. Er bestaat wel een risico op eentonigheid (en dus overtraining): altijd dezelfde wegen, afstand en tempo, dat voegt als training niet zo veel toe.
Als je dit woon-werk verkeer als training doet: varieer! Train bijvoorbeeld op trapfrequentie of kracht, las eens een tijdritje of wat sprintjes in, of plak er af en toe wat kilometers aan vast.
Kaj.
Training: door middel van gerichte belasting het prestatieniveau verhogen. Volgens het principe van progressieve overload moet de volgende training 'zwaarder' zijn, het lichaam heeft zich immers aangepast aan de vorige training.
Je kan je voorstellen dat een 'zwaardere' training steeds moeilijker te realiseren wordt tijdens woon-werk verkeer. Je moet op tijd op de zaak zijn, maar je wilt ook niet super kapot arriveren. Een tempo hoger of lager rijden tijdens zo'n ritje, doe je(ik dus ) niet zomaar.
Variatie is belangrijk, eentonigheid staat hier lijnrecht tegenover. Er zijn trouwens veel meer mogelijke oorzaken voor overtraining/overbelasting, dan alleen te hard of teveel trainen.
Maar volgens mij moeten we hier geen (over)trainingstopic van maken, ik zie het woon-werk verkeer tegenwoordig meestal als 'gewoon fietsen'.
Je kan je voorstellen dat een 'zwaardere' training steeds moeilijker te realiseren wordt tijdens woon-werk verkeer. Je moet op tijd op de zaak zijn, maar je wilt ook niet super kapot arriveren. Een tempo hoger of lager rijden tijdens zo'n ritje, doe je(ik dus ) niet zomaar.
Variatie is belangrijk, eentonigheid staat hier lijnrecht tegenover. Er zijn trouwens veel meer mogelijke oorzaken voor overtraining/overbelasting, dan alleen te hard of teveel trainen.
Maar volgens mij moeten we hier geen (over)trainingstopic van maken, ik zie het woon-werk verkeer tegenwoordig meestal als 'gewoon fietsen'.