Combinatie hardlopen / fietsen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

Hetgeen wat jij wilt gaan doen heb ik reeds gedaan. Medio november 2008 begonnen met hardlopen 2x per week een kilometertje of 20 (per week). Half december in een idiote bui me laten overhalen een marathon te lopen.
Vanaf januari 2009 de kilometers opgevoerd naar zo'n 70 -80km per week. Erg riskant natuurlijk met het oog op blessures. Wel volgens een strak schema getraind. Wel nog 1x per week op de MTB gezeten. Heb ongelofelijk veel pijntjes gehad van tenen tot knieen, kuiten, etc etc. Maar nooit ernstig Als testloop halve Marathon in Den haag gelopen half maart. En dat ging beter dan verwacht (1:30:30). 5 april de grote dag, de Marathon van Rotterdam, En het is me ontzettend meegevallen. Met fietsen heb vele malen zwaarder gezeten dan nu. Ik heb mijn eerste marathon in 3:20:07 kunnen lopen. Als fietser heb je als het goed een goede basis/duurconditie. Het enige wat je met lopen moet doen is je benen laten wennen aan de nieuwe belasting. Ik heb niet de indruk dat je van lopen slechter gaat fietsen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Dat is wel goed hoor, vanaf November tot Maart je looptrainingen doen en dan begin April in 3 uur en 20 minuutjes de marathon lopen. :-q Leuk om te lezen.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

In de uitzending van de XC worldcup wedstrijd op redbull TV vertelde thomas frischknecht dat Nino Schhurter ongeveer de helft van zijn trainingstijd doorbrengt op de fiets de andere helft wordt verdeeld over hardlopen en trainen in de sportschool. Hardlopen en hard fietsen werkt dus kennelijk best goed bij sommige bikers.
robertbrand
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 855
Lid geworden op: do 1 september 2005, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel Hi-mod 1
Contacteer:

In de wintermaanden (nov - april) is bij mij de verhouding lopen/fietsen ca. 80/20. Moet zeggen dat de overgang terug naar fietsen probleemloos verloopt. Sterker nog van hardlopen ga je beter klimmen.
Alpencross 2011

http://www.youtube.com/watch?v=3aEzhsE7 ... plpp_video" onclick="window.open(this.href);return false;
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

Hardlopen werkt erg goed, maar een goede tip is doe tussendoor oefeningen of ga het bos in, je corpus wordt daar net sterker van en dit merk je goed bij zwaar terrein.
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Interessant artikel voor diegenen, die net als ik (willen gaan) hardlopen in de koude, natte wintermaanden:

https://www.fietssport.nl/magazine/id/3 ... -hardlopen" onclick="window.open(this.href);return false;
rognic
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 30 augustus 2010, 22:14

Lopen zal wel goed zijn want Absalon was 2° in een trail run van 13km.Was de volgende dag wel een gebroken man.

Nice Trail race yesterday but today my legs are destroy! #traildetende #quadrienfeu
Plaats reactie