Zweten

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Maantje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 8 mei 2007, 20:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd Comp

Daar ik veel zweet heb ik het probleem dat het zweet me na 10 min. al van het hoofd loopt. Het vervelende is dat het over mijn bril loopt. Elke 10 minuten kan ik op mijn helm drukken en loopt er een straal zweet uit. Wie kan mij helpen aan een goede oplossing hiervoor.


Ik zweet altijd erg, Heb een Trek helm met voldoende ventilatie
Laatst gewijzigd door Maantje op di 5 juni 2007, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16755 maar dan een dunne variant (coolmax stof)

werkt wel goed zonder helm maar dat willen we natuurlijk niet, welke helm gebruik je trouwens? kan ook zijn dat de ventilatie niet ideaal is.
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

wat je ook kan doen is een adidas evil eye pro kopen. Is wel een behoorlijke investering voor een bril trouwens. Hier zit een soorts vaan zweetvangertje op die net boven je wenkbrauwen staat. Of het werkt weet ik niet, want ik ben juist absoluut geen zweter. En zeg niet dat ik dan harder moet gaan werken, want dat maakt niet uit. ;)
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

ultimateme schreef:http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=16755 maar dan een dunne variant (coolmax stof)

werkt wel goed zonder helm maar dat willen we natuurlijk niet, welke helm gebruik je trouwens? kan ook zijn dat de ventilatie niet ideaal is.
zal wel eens kennen helpen ja.plus dat je zo geen last heb van vliegen die door je helm gaan en in je haar gaan zitten.
It never gets easier, you just go faster.
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

> Trainingstechnieken
Een gewezen verslaafde
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

pfff een evil eye kopen, kan je beter je voorhoofd laten injecteren met botox ben je in het begin heel wat goedkoper uit en stuk effectiever.

volgens mij is dat kussentje in de evil eye niet echt bedacht als zweetbandje oid, meer voor draagcomfort, daarbij wordt het probleem niet opgelost mocht de TS echt extreem zweten dan is dat bandje ook al gauw niet meer afdoende(zal vollopen en aan de voorkant van de bril gaan lopen.

ik gebruik bij extreem warm weer een bandana onder de helm, werkt perfect.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

pfff een evil eye kopen, kan je beter je voorhoofd laten injecteren met botox ben je in het begin heel wat goedkoper uit en stuk effectiever.

volgens mij is dat kussentje in de evil eye niet echt bedacht als zweetbandje oid, meer voor draagcomfort, daarbij wordt het probleem niet opgelost mocht de TS echt extreem zweten dan is dat bandje ook al gauw niet meer afdoende(zal vollopen en aan de voorkant van de bril gaan lopen.

ik gebruik bij extreem warm weer een bandana onder de helm, werkt perfect.
grassiekuik
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 17 april 2007, 15:17
Mijn mountainbike: cannondale scalpel 800 met lefty
Contacteer:

da's 2 keer. ;) En met comfort heeft het niks te maken. Het maakt je bril alleen maar zwaarder.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

hmm damn dubbelpost, moet ook minder happerig zijn op het ok knopje.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Is het oude vertrouwde zweetbandje geen oplossing? Is volgens mij precies voor dit probleem uitgevonden.
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Jamis Diablo schreef:Is het oude vertrouwde zweetbandje geen oplossing? Is volgens mij precies voor dit probleem uitgevonden.

draagt vaak niet comfortabel onder een helm + bril.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Knoop gewoon een Bandana onder je helm, werkt voor mij (Niagariaanse zweetproduktie)
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

Idd ja, Bandanaatje kaufen.
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Ik had hier vroeger ook last van. Zweetband werkte perfect ertegen, een Buff/bandana vind ik te warm als het echt zomer (en warm) is.
Ik liet ze mijn moeder gewoon maken uit wat stof en een oude washand. Aan de achterkant samenknopen, klaar...
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Waar zouden we zijn zonder moeders...

Je kunt ook een bandje maken uit de pijp van een oud fietsbroekje, is erg dun als je een bandana te warm vindt. Ik verkies de (warme?) bandana trouwens boven het druipende zweet :wink:
Plaats reactie