Zweten

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
sietse
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: za 29 september 2007, 17:05
Mijn mountainbike: American Eagle

O ja, als ik met een doek, bandana zweetband of handdoek op mijn hoofd ga rijden is dat alleen uitstel van executie. Ieder stofje veroorzaakt extra warmte en loopt vol vocht. En als het volzit gaat het zweet alsnog naar beneden lopen!
Mighty_Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 11:23
Mijn mountainbike: GEEN

Integendeel...met een Buff gebeurt dit niet. De Buff neemt wel het transpiratievocht op en voert dit af naar het achterste deel, door de rijwind droogt de buff weer, zelfs in de winter als het koud is. En hij werkt perfect in de warmte maar ook in de kou, je zou bijna zeggen dat ie temperatuurregelend is.
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Mighty_Mike schreef:Integendeel...met een Buff gebeurt dit niet. De Buff neemt wel het transpiratievocht op en voert dit af naar het achterste deel, door de rijwind droogt de buff weer, zelfs in de winter als het koud is. En hij werkt perfect in de warmte maar ook in de kou, je zou bijna zeggen dat ie temperatuurregelend is.
Nou, bij mijn Buff wel. Binnen een half uur zeikt het zweet me alsnog in de ogen.
Maar nogmaals: ik ben dan ook nogal een zweetkees.
"Adventure is just bad planning"
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Toch maar eens een update. Ik rijd al een tijd tot volle tevredenheid met een buff. Vanochtend heb ik hem maar eens een keer thuisgelaten en ja hoor, zweet dat aan alle kanten van mijn hoofd afdruipt, ook op m'n frame, grrr, moet ik weer poetsen. Maar dus, ook via mijn wenkbrauwen over mijn wimpels tegen de binnenkant van mijn glazen, irritant!! Zit je de hele tijd je bril te poetsen. Buff is dus inderdaad mijn oplossing tegen zweet in mijn ogen en de binnenkant van mijn bril. In de winter lekker warm, in de zomer voert het bij mij juist het zweet beter af.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

Tip die bij ons bij de voetbal veel gebruikt wordt vasaline op de wenkbrauwen (en er tussen loopt het zweet er om heen) als je geen zweet band wil een goedde oplossing :))

S6
(NOOB) beginner
Koets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 02:12
Mijn mountainbike: Merida one forty 800, Canyon Grizll

Ik heb onderstaande bril en daar zit bij het voorhoofd een klein stukje schuimrubber wat ontzettend goed helpt tegen overtollig zweet lijkt mischien niet zo maar het werkt echt :) Het is een Wiley X tactical classic bril ik heb hem via m`n broertje die bij de landmacht zit gekocht hij heeft hem uit duitsland van een amerikaanse basis maar ze zullen ook vast wel via internet te krijgen zijn.

Grt Yori

Afbeelding
Bahlman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 23:18
Mijn mountainbike: Klein Attitude // Big Sky Blue // 8.8 KG
Contacteer:

jur606 schreef:Tip die bij ons bij de voetbal veel gebruikt wordt vasaline op de wenkbrauwen (en er tussen loopt het zweet er om heen) als je geen zweet band wil een goedde oplossing :))

S6
Werkt prima inderdaad!
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

serieus Zweten kan je niet tegen gaan (moet je ook niet willen)
maar het afvoeren naar waar je wil is belangerijker Beetje gewone vaseline over je wenkbrauwen en het loopt zeker weten niet in je ogen maar netjes langs de zijkant van je gezicht ;)
S6 ermee
(NOOB) beginner
lol
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:04
Mijn mountainbike: GT Force X Sport '15

Ik ben van mezelf niet zo'n zweter dat het zweet over me hoofd loopt. Misschien idd iets zelf make/probere.
MartinJ
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 1 maart 2018, 11:53

Edit: lijkt reclame en dat is niet de bedoeling dus verwijderd.
Grtz.
Herperduin
Beheerder
Plaats reactie