Bloedonderzoek, ervaringen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Stokje schreef:Zou lekker naar een orthomoleculair therapeut gaan en je goed laten adviseren. In Nederland zijn de waardes vaak te laag wat ze aanhouden. Je ziet in de omringende landen (bv frankrijk en Belgie) al dat sommige waarden het drievoudige zijn van in Nederland. Vreemd is ook dat hier iedereen verschillende normen hanteert bv de ziekenhuizen.

En als de waarden afwijken wat ga je dan slikken en hoeveel. Er is teveel rotzooi op de markt, dus laat je adviseren zou ik zeggen. Een pilletje van de kruidvat heeft weinig zin !!!
Werkelijk fantastisch advies. Enig idee wat de achterliggende motieven zijn? :bier:

Voor de TS: goed om niet naar de huisarts te gaan. Het zomaar prikken van allerlei labwaarden is tamelijk zinloos, met name omdat zelfs bij afwezigheid van pathologie er per definitie vaak afwijkende waarden gevonden zullen worden. Dat klinkt gek, maar dat komt door hoe 'normaal' gedefinieerd wordt. Normaalwaarden worden gekozen op basis van de getallen die voorkomen bij zo'n 95% van de bevolking. Per definitie valt 5% dus buiten de boot, zonder dat er daadwerkelijk sprake hoeft te zijn van onderliggende ziekte. Daarnaast vraag ik me sterk af of je bij een mogelijke afwijking van de eerder genoemde vitamines persé een indicatie voor suppletie hebt en of dat überhaupt tot een merkbaar verschil gaat leiden.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hamvraag blijft waarom je een onderzoek wil.
Het zelf invullend kun je er 2 kanten mee op:
streven naar optimaal presteren, dan is bloedonderzoek leuk, maar heb je veel meer aan een echt goede inspanningstest met alles erop en eraan.
Maak je zorgen om je gezondheid dan is toch de huisarts weer handiger voor de juiste interpretatie en evt doorverwijzing bij vreemde waarden die nader onderzoek vragen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie