julbo en optical clip

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Ik was op zoek naar een nieuwe zonnebril met mogelijkheid voor clip-in met correctie-glazen zodat ik alles scherp zie.
Bij de bever (extra korting vanwege NKBV) de julbo aero gekocht, volgens hun info fotochromatisch zoals ik wenste. Mooi prijsje bij nader inzien klopte de info op hun website toch niet en was het geen fotochromatisch model. Ok kan gebeuren, omgeruild voor fotochromatisch, prijs iets minder mooi, maar goed. Oh, bever verkocht geen optische clips, vonden ze zelf ook stom maar niks aan te doen. ze verwezen me door naar bergzeit.nl maar dat was een clip voor een ander model. Andere gezocht, athleteshop, je ziet hem al aankomen... vertraagd, nog een keer vertraagd..... niks.... failliet :-{ . Verder gezocht, ergens in de UK een shop gevonden, clip in voor de aero, moet goed gaan.
Ik krijg hem binnen een week binnen (best netjes voor UK-NL). maar ik krijg het ding met geen mogelijkheid in mijn bril. Blijkt de clip een 2016 model te zijn..., blijkbaar heeft julbo z'n modelletjes een ietsje pietsje veranderd waardoor de clip net niet past :evil: .
Goed, ik ga morgen Julbo maar eens mailen hoe het zit, maar wellicht hebben jullie ervaringen die behulpzaam kunnen zijn. Ik kon met moeite een geschikt model vinden (en weinig webshops hebben een fijn filter voor 'optische clip' als je zoekt naar een leuk brilletje).
Verder is het een fijne bril (hoewel nu nog niet echt scherp) maar als je een julbo bril met clip wil kopen is het handig om dit tegelijk te doen zodat je zeker weet dat het allemaal werkt.
Adidas heeft ook mooie brillen (eerder gehad), maar vind ze te duur, hoewel dit geintje op deze manier ook wel redelijk begint op te lopen :roll:
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Heb je al geinformeerd bij die Engelse shop of ze de juiste clip voor de Julbo hebben ?
Nu zit je met een clip waar je niets mee kunt.

Het lijkt mij overigens dat Bever (met een beetje moeite) ook wel de juiste clip kan bestellen bij de leverancier ;-)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Vorige week bij een lokale officiele julbo-dealer (opticien) een mail gestuurd of ze een clip versie 2018 konden leveren en verteld dat ik al een 2016 versie had. Geen probleem ze moesten hem bestellen maar met 3 werkdagen zou die er zijn. Vandaag bericht gekregen, clip is aangekomen :P . Mijn vrouw haalt hem op, en vanavond zie ik op de verpakking 'version 2016' :cry: :evil: :-{
Volgens die engelse shop (basecampgear.co.uk) was dat de enige clip die er is.
Ik had ondertussen (voor de bestelling bij de opticien) ook contact gehad met Julbo zelf, die zeggen inderdaad dat de 2018 versie veranderd is (Joost mag weten waarom, maar klinkt als een leuk verdienmodel) en dat ik bij een lokale dealer kan bestellen. Maar dat verliep dus ook niet feilloos.
Het word dus een vakantie zonder corrigerende glazen, op zich wel te doen maar had me toch een wat scherper zicht gewenst.
Nu zit ik dus met 2 clips waar ik niks aan heb.
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Update:
Samen met mijn vaste opticien half uurtje zitten knutselen. Clip zit nu vast aan het frame met een mini-boutje/moer. Voor schoonmaken haal ik de volgens julbo niet-verwisselbare zonneglazen eraf en haal er een doekje over.
Nog wel een clip over, voor de geïnteresseerde....
Plaats reactie