rugbescherming

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik rij ook al 25 jaar met rugzak op. Nu met een Ergon BA3 met rugprotector er in. Wereldkampioen zal ik er niet mee worden, scheelt dat ik die ambitie nooit heb gehad, maar prettige gedachte dat als ik op mijn rug crash er minder schade zal zijn dan zonder.
(In de Duitse Bike stond onlangs dat je de rugprotectie elke 3 jaar behoort te vervangen ivm achteruitgang van de gebruikte materialen. Net zoals bij een helm).
lochnes
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: do 24 december 2015, 23:06

ik heb zelf een sixsixone evo vest (korte mouw) wat vergelijknaar is met de alpinestars vest.
d3o inserts voor rug en schouders.
bevalt prima, zomers wel wat warmer maar ook draagbaar als shirt.
als je iets vest achtigs koopt, koop dan iets met rita want een shirt met backprptector krijg je niet meer uit als je gezweet hebt.(ervaring)
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik heb een Evoc Enduro FR met een apart erbij gekochte waterzak. Kan redelijk wat spul in en zit niet slecht.
Protector kan eruit indien gewenst. Ik had de keuze gemaakt tussen deze en een Kudo.
BadmonkeyNL
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: vr 17 november 2017, 09:23
Mijn mountainbike: Giant Trance (A1)

Ik rij met een Osprey Raptor, de drinkzak 3l heeft ook een iets hardere plaat, maar dit is niet een echte backplate. Ik heb ook altijd gedoe met mijn rug en fiets daarom altijd met een backback die wat gevuld is. Jasje, water etc. Just in case.

Van Osprey vindt ik de service super, lifetime warrenty ( https://www.ospreyeurope.com/nl_en/all- ... guarantee/" onclick="window.open(this.href);return false; ) , waar ik al meerdere keren gebruik van heb gemaakt. Scheur in de rugzak wordt weer pro gemaakt voor alleen de verzendkosten naar de UK.

Afbeelding
hgr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 26 december 2015, 14:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 7.9 Stealth

Ik heb een Camelbak K.U.D.U Protector 10 gekocht met en 3L waterzak.
Nu 1 keer mee gefietst en het ding zit lekker. Wel wat warmer op de rug.
Vaak fiets ik met oortjes voor muziek, nu niet en ik hoorde het water wat klotsen.
FF wennen
Verder niets bij me, ik heb een zadeltasje met een binnenband en inbussleutel en de fietspomp zit bij de bidonhouder.
Ik zal er misschien een (regen)jack in doen.

Bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

hgr schreef: Vaak fiets ik met oortjes voor muziek, nu niet en ik hoorde het water wat klotsen.
Na het vullen de zak op de kop en de overtollige lucht eruit zuigen. :wink:
hgr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 26 december 2015, 14:47
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 7.9 Stealth

Dank voor de tip, eigenlijk best logisch
Plaats reactie