De shimano klikpedalen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Roberto1988
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 29 januari 2018, 20:31

Goedenavond!
Ik zal mezelf even voorstellen,ik ben Robert en ik doe al een jaar of 5 aan mountainbiken.
Nu is het het laatste jaar wat versloft maar inmiddels aantal maanden gestopt met roken en mezelf beloont met een nieuwe mountainbike.
Ik rij nu op een groene Cube Analog H16 27V en na even wikken en wegen toch gestart met de klik schoenen van Shimano(M065L).
Ik rij voornamelijk in Oostvoorne op het prachtige MTB parcour,nu heb ik de klik pendalen wel aardig onder controle..maar zou toch wat tipsen trucs willen,want geregeld met een klim etc gaat t op t laatste moment nog net goed..maar ook weleens niet een snoekduik tot gevolg haha.
Vooral het anticiperen wanneer los klikken of 1 schoen voor de zekerheid..ik ben nog erg zoekende hoe of wat.
Gouden tips en alles erover van jullie van harte welkom!!

Alvast bedankt,
Robert
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Het komt vanzelf goed. Denk dat de meeste bikers dezelfde ervaringen hebben toen ze begonnen met klikpedalen. Gewoon lekker door fietsen, af en toe eens omkukelen :wink: Er komt een tijd dat je gewoon automatisch uitklikt als het moet, en die tijd komt sneller dan je denkt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De pedalen zijn in stellen op hoe strak ze uit klikken. Je zou ze wat losser kunnen zetten. Maar dan kun je er ook wel eens spontaan uit schieten.